Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jury schreef:Lijkt me goed voor de ontspanning van de dressuurpaarden.
Napie schreef:In 2010 worden de tuigpaardenrubrieken bij de hippiade verdeeld over de wedstrijden. Dit betekent dat de hackneyrubrieken gereden worden gezamenlijk met de pony's, de tuigpaarden bij de hippiade paarden en de friesen bij de menners.
Dressuurpaarden en menners zijn al de slechste combi ooit maar met tuigpaarden........ dat is helemaal een slecht idee
Wat vinden jullie hiervan?
Albert schreef:Kijk en hier heb je dan het verschil tussen een mennen en dressuur:
Schrikt een dressuurpaard is het altijd de schuld van een ander of iets anders en schrikt een menpaard is het de schuld van het paard.
Albert schreef:Kijk en hier heb je dan het verschil tussen een mennen en dressuur:
Schrikt een dressuurpaard is het altijd de schuld van een ander of iets anders en schrikt een menpaard is het de schuld van het paard.
Albert schreef:Als je weet dat het komt kan je er op trainen.
KarinvdM schreef:Hier kan je wel op trainen door ergens te gaan rijden waar op een RV ook een aangespannen vereniging is. In Exloo hadden we wel 4-tal training naast een aangespannen les. In de winter ging ik er ook wel eens bewust tussen rijden, ze wennen er best snel aan, dat is best handig want op buitenrit kan je ze natuurlijk ook tegenkomen.
Dus om dat er ook bij te gaan doen had niet veel zin denk ik 
Mirrrriii schreef:Ik vind het best wat goeds, ik vind dat paarden mensen wat teveel met zichzelf bezig zijn en denken alleen aan hetgene wat er mis kan gaan bij hun 'rubriek'.
Laat ik het zo vertellen, ik zie hier al verscheidene posts staan waarin mensen dit of zoiets dergelijks zeggen: mijn paard gaat hier geheid van op de loop onder een proef.
Laten we het eens vanaf de andere kant bekijken, wat voor nadeel heeft een menner hier aan?
Er zal van beide kanten een beetje aanpassing en gewenning moeten komen. En voordat ze dit willen gaan invoeren is er ook echt wel over na gedacht wat de voor en na delen kunnen zijn.
Als iedereen nu gewoon eerst eens gaat kijken hoe het nu daadwerkelijk veranderd is en dan een conclusie trekt, zou het tenminste op gegronde redenen zijn.
Mirrrriii schreef:@relaxed
Dat ben ik ook zeker wel met je eens.
Maar ik probeer te zeggen dat wanneer zo'n besluit gemaakt wordt, het nu eenmaal niet anders is en men zich gewoon zou moeten aanpassen. ( en dan bedoel ik dus alle rubrieken ).
Ikzelf rijdt dressuurconcoursen en tuigconcoursen, voor mij zou het een uitkomst zijn