Verhuizing naar het buitenland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ajallegra

Verhuizing naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 10:11

Hallo,
In februari 2010 zullen wij noodgedwongen moeten verhuizen naar Sicilie (zuid Italie) Op dit moment wonen wij in het zuiden van Frankrijk dus we hebben 1200 km te gaan. Ik heb een paard van 19 en een shetlandpony van 30 jaar. De pony heeft nog nooit op een trailer gestaan en gezien haar leeftijd weet ik niet of ik haar kan vervoeren (ze is nog wel heel fit). Paard en pony zijn onafscheidelijk dus ik kan de pony niet achterlaten. We willen een kleine vrachtwagen of grote trailer huren zodat we ze zelf kunnen vervoeren, desnoods doen we er een week over. Heeft iemand ervaring met zoiets of kan iemand mij advies geven? Ik weet niet of ik er goed aan doe.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:15

Niet te moeilijk doen. Vrachtwagen huren, oefen een paar keer van te voren met inladen zodat dat geen stress is.

1 stop-over halverwege maken, eventueel 1 dag rustpauze daar inlassen, en verder gewoon 2x 600 kilometer doorrijden. Iedere 2 uur even stoppen om water aan te bieden en hooinet bij te vullen. Tusentijds uitladen om benen te laten strekken is niet nodig. Rustig rijden wel, niet met 60 door de bocht en zo...

Zorg wel dat je van te voren alles goed geregeld hebt voor je stop halverwege, en ik neem aan dat je ook nog ergens met een boot over zult moeten, aangezien Sicilië een eiland is. Zorg dus dat je een plek op de veerboot gereserveerd hebt voor je vrachtwagen zodat je geen uren hoeft te wachten op het pontje.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:34

Hoi, ik heb begin oktober mijn twee shetjes naar Engeland verhuisd. Het was dan wel geen 1200 km, maar ze hebben wel ongeveer 14 uur onafgebroken in een vrachtwagentje gestaan.

Zie voor verslag en foto's link in mijn onderschrift.

Heb je nog keuze waar je de boot pakt naar Sicilie? Ik had zelf een aantal opties - lang rijden met kort stuk boot of korter rijden met lang stuk boot.
Mede dankzij de adviezen hier van bokt ben ik voor de lange bootreis gegaan, en daar ben ik achteraf heel blij om. Makkelijker voor mezelf, en voor de pony's was het ook relaxter.

Als je de hele 1200 km over land moet zou ik een overnachting plannen ergens.

ajallegra

Re: Verhuizing naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 21:54

We willen over land gaan en een tussenstop van 1 dag maken. De oversteek met de boot is in Galabrie en duurt maar een half uurtje. Natuurlijk kunnen we de boot vanaf Genoa nemen maar dan zijn we 22 uur op zee en voordat we op de boot gaan moeten we eerst nog 200 km rijden. Ik heb al eerder paarden van en naar Sicilie vervoerd over land en dat ging prima, mijn grootste probleem is mijn shetje van 30. Is het niet te veel stress voor haar, ze is nog nooit van het terrein af geweesd. Misschien moet ik gewoon naar Ibbel luisteren en me niet zo druk maken.