trailer: dringend advies: bockmann duo-R of Hotra jumper

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VickyT

trailer: dringend advies: bockmann duo-R of Hotra jumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 19:40

Graag had ik een paar meningen:
jullie moeten wel weten dat de wagen die de 2-paardstrailer (wel met maar 1 paard op) moet trekken is geen terreinwagen maar een peugeot 407 SW break 2l. Hij mag 1600 kg trekken, dus ja 1 paard. Ik wil graag een dubbele omdat ik af en toe eens met een andere wagen mee kan en dan kunnen er 2 paardjes mee.
Dus: bockmann heeft zeer goede reputatie maar de meningen over de houten duo serie variëren. Mijn dealer zegt dat de negatieve kritiek enkel de S versie betreft en dat bevestigt hij. Vraag: is de R versie dan zoveel beter?
Is die trailer 880kg niet een beetje teveel willen maar niet kunnen zonder terreinwagen, zowel qua gewicht als exterieur? Ik heb hem zeker niet intensief nodig. Ik denk wel dat ik voor deze trailer, inclusief aluminium bodem, zadelkamer, zwaar neuswiel, speciaal bockmann slot en reservewiel een zeer scherpe prijs bekwam. Kan iemand mij zeggen wat zo'n ding normaal kost? Ik wil eens zien of mijn prijs wel ok zit.

Het prijsverschil met de Hotra jumper (bij andere dealer) was maar ongeveer 500 euro. Dus ofwel was de hotra duur verkocht ofwel kreeg ik idd mooie prijs voor de bockmann.
De bockmann is ook bij dealer met eigen atelier en herstellingen.

Dus de vraag is eigenlijk: in mijn specifiek geval: bescheiden wagen, meestal 1 paard, geen intensief gebruik maar toch slechts klein prijsverschil tussen bockmann duo-R en hotra jumper en ook nog een beauty king (belgisch merk): welk van de 2 of 3 best en waarom? En enig idee wat de gangbare prijs is voor bovenvermelde versie van de duo R met bovenvermelde opties.
Ik ben razend benieuwd, zag al zoveel trailers dat ik er paranoia van word, ben het beu, ik moet de knoop kunnen doorhakken. O ja, en is trapbescherming zijn meerprijs (185 euro, excl btw, op de bockmann))waard? Mijn paard is een hele brave maar ja je weet maar nooit wellicht.
dank voor jullie antwoorden en prijsaangevingen.
V

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:23

Als de verschillen zo klein zijn, dan is prijs geen issue en moet je kijken welke trailer de beste constructie heeft.
Een goede constructie betekend dat de assen met moeren en bouten aan het chassis zitten en dat de trekbalk vanaf de koppeling uit één stuk doorloopt tot aan de achterbalk. Voldoet ie hier niet aan? Next.....!!!

annastasia

Re: trailer: dringend advies: bockmann duo-R of Hotra jumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:23

Ik weet dat de bockmann trailers normaal gesproken aardig aan de prijs zijn.
Echter heb ik de laatste paar maanden erg veel acties gezien van superscherpe aanbiedingen.
Mocht ik nog geen trailer hebben of op zoek zijn naar een andere dan ging ik zeker voor deze actie.

Trapbescherming zou ik persoonlijk wel doen (mits deze goed gemonteerd wordt). Je eigen paard kan misschien wel een brave zijn, maar wie zegt dat je eventuele volgend paard ook braaf is, of het paard van de buurman......

Verder kan Ikke je heel goed verder helpen met de bouw van de trailers, hier heb ik (helaas) niet heel veel kaas van gegeten).