Wij gaan al jaren op vakantie naar Dwingeloo en de eigenaar van de manege werd gebeld door een handelaar dat hij een leuk paard voor hem had. Wij gingen mee kijken en zagen King met een fries veulen in een wei staan. Paard was eigenlijk te leuk om te geloven dat hij verkocht werd. Opnieuw opgebeld en handelaar is zelf ook nog even langs gekomen. Het verhaal dat hij vertelde was dat King van een echtpaar was dat in scheiding lag en beiden het paard wilden en hem elkaar niet gunden , dus werd hij verkocht.
Afgelopen jaar heb ik met zijn fokster contact gehad, nl: Ria Hazeleger uit Kootwijkerbroek en zij erkende hem gefokt te hebben. Zijn schreef:
Citaat:Ik heb Kingston gefokt, en het was een veel belovend paard, met wel een sterk karakter.
Kingston is door mij verkocht naar een meisje in het westen, kan niet zo gauw op de naam vd plaats komen.
daar hebben ze wel de handen vol aan hem gehad, en ik had begrepen dat ze door tijd gebrek kingston na een jaar of wat verkocht hadden.
Dus vanaf de fokster naar een meid --> Na een jaar weer verder; vermoedelijk dat echtpaar --> via de handelaar en manege eigenaar bij ons.
Ben benieuwd of iemand hem herkent van de tijd dat hij bij dat meisje in het westen was, of dat iemand hem herkend van die tijd bij het echtpaar. Misschien zit daar ook nog mensen tussen.
Graag hoor ik wie hem kent...
De rechter

In actie:

Groetjes Petra