ik heb rond maart/mei 2008 mijn E-pony merrie genaamd Sammy-jo, verkocht. Ze ging naar een stal in Nijkerkerveen. Van hier uit is ze doorverkocht aan een meisje. Ik heb nooit meer iets over sammy gehoord behalve wat korte berichten van een mede-bokker wiens stalgenoot dus sammy-jo bleek te hebben gekocht. Nou zou ik supergraag willen weten hoe het met sammy gaat! Het gaat om een merrie van 20 juni 1996, ze is rond de 1.54 m een vos met een bles, v. Neron, mv. Moon Lark, ze heeft recht opstaande manen en het lekkerste bekkie dat je ooit hebt gezien! Sam was lastig met rijden maar supermakkelijk in de omgang... Ik hoop snel van iemand iets over sammy-jo te horen!
hooi nathalie ik ben femke en volgens mij weet ik waar sammy-jo staat want ik ben de verzorger van een pony genaamd sammy-jo en ze lijkt er precies op de pony op de foto's want de bles en de benen zijn prscies het zelfde alleen geen recht op staande manen ze heeft een tijdje op de ponyclub lelystad gestaan en nu staat ze in dronten.
het gaat heel goed met her en ze rijd heet lekker en loopt goed en ik ben echt dol op her
en er komen nog foto's
groedjes femke
p.s weet u wat voor ras sammy is?
carone
Geplaatst: 26-02-11 22:48
Sammy-Jo is NRPS x Quarter
melody93
Geplaatst: 01-03-11 19:49
Hoi!
Ik ken Sammy nog van toen ze op de ponyclub stond, ongeveer een jaar geleden. Sindsdien staat ze op het PCD (Paarden Centrum Dronten), het meisje waaraan hij is verkocht is Fabiënne van der Kolk. In de wandelgangen hoor ik dat het erg goed gaat met Sammy-Jo. Hier wat foto's van toen ze nog op de ponyclub stond.
Nathalie heeft al de telefoon en mail gegevens van Fabienne
melody93
Geplaatst: 03-03-11 14:38
Okedan Sientje
NWDynamite
Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-12 17:58
(ik weet dat ik een oud topic heropen) Ik heb al lang niks over sammy-jo gehoord en ik verlies haar telkens uit het oog, iemand enig idee waar ze nu is??
Ja, ze staat nog steeds bij het pcd Geloof dat ze niet meer van dezelfde eigenaar is inmiddels. Je zou altijd kunnen bellen naar monique, de eigenaresse van het paardencentrum dronten.
Ze heeft inderdaad een nieuwe eigenaar. Ik zal even kijken of ik via haar verzorgster aan een nieuw nummer voor je kan komen. Maar ze is hier nog steeds.
Geweldig dat ze daar nog staat! Dat is niet eens ver bij mij vandaan aangezien ik in Almere woon. Dus langsgaan is zeker mijn plan maar ik wil eerst even haar eigenaar/eigenaresse hebben gesproken zodat ik sammy misschien ook even buiten haar stal kan begroeten;)(dus even borstelen oid)
Ik ben nu achter info aan het gaan. Kan alleen duren voordat het meisje reageert Als ik de info hebt dan stuur ik je een pb Kan begrijpen hoor dat je eerst de eigenaresse wilt spreken anders sta je daar voor een dichte stal..
waaauuuuwwww wat is ze toch heerlijk!!!! Ik mis haar zo! Ik wil echt snel bij haar kijken! Weet je ook hoe het verder met haar is nu? Met haar gezondheid enzo?
Volgens mij is ze gewoon goed gezond. Rijd onderlinge wedstrijden met haar verzorgster die lekker op haar rond hupst. Ze had wel voordat ze weg ging bij ons op stal en naar de PCD ging een lange tijd kreupel gelopen, later bleek ze wel iets aan haar benen te hebben. Wat het was dat weet ik niet meer.. Michelle (melody93) weet jij nog wat sammy destijds had? Wel dat ze gewoon nog door kan gaan als recreatie/ lichte sportpony
Ik geloof dat ze te weinig smeersel in haar gewrichten had? Maar dit weet ik niet zeker.. en het is toen vastgesteld door een fysio/osteo en die kan niet zo naar binnen kijken lijkt mij.. Dus of het echt zo is.. Verder hoor ik van iedereen dat het heel erg goed gaat met Sammy en dat ze er erg goed uit ziet
Noor1
Geplaatst: 19-03-12 00:53
Hoi Nathalie,
Hier de juiste informatie over Sammy, zij is op de ponyclub gekomen doordat de fam. Vd Kolk haar gekocht heeft voor hun dochter Fabienne. De tijd dat Sammy op de ponyclub heeft gestaan is een slechte tijd voor haar geweest en de fam. Vd Kolk. Het begon goed maar uiteindelijk heeft ze veel last van koliek gehad en ging door de slechte omstandigheden ook steeds slechter lopen en wilde nauwelijks meer springen. Na een lange winterperiode waarin de kreupelheid zo groot werd zijn we met Sammy naar een kliniek gegaan en daar is geconstateerd dat de voorbenen boven de kogels een slijtage vertoonde een soort verruwing waardoor de pezen geirriteerd raakten. Sammy is toen op afrolijzers gezet en uiteindelijk heeft de fam vd Kolk haar daar weggehaald en is zij op de Paardencentrum Dronten gestald. Ze kwam daar in slechte konditie op stal en de fam. Vd Kolk wist zich er geen raad meer mee, ze hadden echt alles en veel geld er aan besteed.De zorg en stalling op het pcd zijn zo top dat je Sammy met de week zag verbeteren en vanaf het moment dat ze daar staat heeft ze geen dag meer een koliek aanval gehad en nooit meer kreupelheid vertoond. Ze maakt zelf de laatste tijd weer sprongetjes en vind dat erg leuk. Sinds enige tijd is ze van het pcd zelf omdat Fabienne er geen tijd meer voor had, en is er een verzorgster voor. De fam. Schurer, eigenaars van het pcd zorgen heel goed voor Sammy en ook de rest van hun eigen en alle pensionpaarden, beter dan bij hun heb ik het nog nooit meegemaakt. Ik hoop dat je nu een beetje gerust bent en anders moet je gewoon een keer komen kijken.