Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MysticTinker schreef:Dus brood pakt ie wel, maar een wortel niet?
Lust hij dan wel wortels vanaf de grond/voerbak?
Persoonlijk zou ik het niet zo'n probleem vinden. Als je een paard leert om uit de hand te eten dan gaan ze ook veel sneller bedelen en happen, dus ik zou gewoon altijd alles in de voerbak geven, en gewoon belonen met een aai en een lief woordje
Myukii schreef:Haha, inderdaad, wees blij! Paarden horen niet uit de hand te eten, daar worden ze alleen maar schooierig van. Voor je het weet heb je een paard dat gaat happen, omdat hij wat te eten uit jouw hand verwacht. En als hij 7 maanden is, is zo'n klein hapje misschien nog schattig, maar als hij 'grotemensentanden' heeft en flink doorbijt, ben je niet zo blij.![]()
Daarnaast zou ik hem geen brood voeren, ivm kans op slokdarmverstopping.

Hannah_Menno schreef:Myukii schreef:Haha, inderdaad, wees blij! Paarden horen niet uit de hand te eten, daar worden ze alleen maar schooierig van. Voor je het weet heb je een paard dat gaat happen, omdat hij wat te eten uit jouw hand verwacht. En als hij 7 maanden is, is zo'n klein hapje misschien nog schattig, maar als hij 'grotemensentanden' heeft en flink doorbijt, ben je niet zo blij.![]()
Daarnaast zou ik hem geen brood voeren, ivm kans op slokdarmverstopping.
Grote onzin! Heeft met consequentheid te maken, ik heb twee paarden die ik regelmatig uit de hand voer (VD) en die zijn NOOIT happerig, het voer moet ik echt naar de mond brengen anders nemen ze het niet eens aan.
TS; heb je ondertussen al een oplosing gevonden?
Ik zou er persoonlijk alleen maar erg blij mee zijn als mijn paard niet uit de hand zou eten, dan hoef je er niet eens over na te denken om consequent te zijn.

Hannah_Menno schreef:Tuurlijk, er zijn zat mensen die er niet-consequent mee omgaan, ben ik met je eens. Maar om uit de hand eten nou meteen gevaarlijk te noemen gaat IMO iets te ver!
Ik denk niet dat als een paard een keer een wortel van een stalgenoot o.i.d. krijgt dattie meteen bij jou gaat schooien. Paarden kunnen heel goed onderschijd maken tussen de mensen waarbij ze het wel kunnen 'maken' en waarbij ze weten dat het niet kan.
En ik vind best dat je je paard iets uit de hand mag geven hoor, anders moet je bijv. met VD constant naar de voerbak lopen! Schiet ook niet op!
Als ie wel brood eet, kan je ook gewoon met stukje brood belonen?
Myukii schreef:Waar noem ik het gevaarlijk?
Myukii schreef:Voor je het weet heb je een paard dat gaat happen, omdat hij wat te eten uit jouw hand verwacht. En als hij 7 maanden is, is zo'n klein hapje misschien nog schattig, maar als hij 'grotemensentanden' heeft en flink doorbijt, ben je niet zo blij.
Misschien beginnen met dingen die wat zachter zijn dan worteltjes.
). Maar wat ik maar even wil zeggen is dat het belonen met snoepjes niet zo belangrijk is. Misschien weet je dit allemaal ook al wel