Thermo broek voor lange benen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Thermo broek voor lange benen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 22:18

Ben opzoek naar een thermo broek voor over de rijbroek. Heb ze wel eens gepast maar ze waren altijd te kort. Rijd nu al 3 jaar met een normale skibroek maar vroeg me af of er ook ruiters zijn die een hebben weten te vinden die geschikt is voor lange benen (lente 34/36)

Ben benieuwt :D

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:23

:o Ik denk dat je het beste naar een ruitersportzaak kan gaan, misschien hebben zij ervaring.
Ik heb er in ieder geval geen ervaring mee.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 23:09

Dat is nog nooit gelukt. Maar ik dacht mischien zijn er ruiters die het zelfde probleem hebben en een merk weten die wel lang valt.
Ik heb besloten om maar weer voor een normale skibroek te gaan..

Kitty_

Re: Thermo broek voor lange benen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:47

Ik heb dat probleem ook: zolang ik sta zit m'n thermobroek goed, hij is zelfs een beetje lang. Wanneer ik opstap trekt die broek tot in mijn knieholtes omdat hij niet elastisch is. Vraag me af wie dat ooit uitgevonden heeft want er zit tenslotte wel een leren zitvlak in. Ik ben zelf zo'n 182 cm.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:51

Ik lees ook even mee. Ik ben dan wel niet groot maar heb voor mijn lengte vrij lange benen waardoor thermo broeken bij mij ook altijd aan de kleine kant zijn.
@ Kitty_: Normaal gesproken zijn de elastieken die aan de onderkant zitten bedoeld om er voor te zorgen dat de broek dus niet omhoog schuift.. De broek is bij mij alleen altijd te kort om die elastieken onder mijn voeten doen, de broek zakt dan namelijk af :P

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:56

Hier hetzelfde. Ben 1.82m en kan zowel geen lange thermobroek vinden als thermorijlaarzen die hoog genoeg komen. Heel frustrerend. Ik rijd nu met thermo-ondergoed onder mijn rijbroek en dat bevalt goed, maar het moet niet veel kouder gaan worden...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:50

Moet het een thermo broek zijn? Ik heb ook best lange benen en ik rij met Kitt chaps, daar krijg je ook geen koude benen in!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:15

feliciaa schreef:
Ik lees ook even mee. Ik ben dan wel niet groot maar heb voor mijn lengte vrij lange benen waardoor thermo broeken bij mij ook altijd aan de kleine kant zijn.
@ Kitty_: Normaal gesproken zijn de elastieken die aan de onderkant zitten bedoeld om er voor te zorgen dat de broek dus niet omhoog schuift.. De broek is bij mij alleen altijd te kort om die elastieken onder mijn voeten doen, de broek zakt dan namelijk af :P

Ik weet het ;-) maar wanneer ik die elastieken onder mijn voeten laat rekken ze enorm uit en blijft die broek tot knieholte hoogte omhoog kruipen :-)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 20:31

Kitty_ schreef:
Ik heb dat probleem ook: zolang ik sta zit m'n thermobroek goed, hij is zelfs een beetje lang. Wanneer ik opstap trekt die broek tot in mijn knieholtes omdat hij niet elastisch is. Vraag me af wie dat ooit uitgevonden heeft want er zit tenslotte wel een leren zitvlak in. Ik ben zelf zo'n 182 cm.

Bij mij zijn ze al te kort voor ik op het paard stap, kun je na gaan :+

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:14

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:31

Sies, is dat ook net zo warm als een rijbroek + thermobroek dan?
Hij ziet er namelijk niet heel warm uit.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:33

Ik heb een thermorijbroek van Kentucky en die is lekker warm. Die van mij heb ik in een lengtemaat.

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:47

whittie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:24

Bij Epplejeck (waar ik werk) hebben we nu ook Softshell rijbroeken in het assortiment.. Deze is van ons eigen merk en valt langer dan de gemiddelde rijbroek! Misschien is dat iets voor je?
Ik heb tot nu toe positieve berichten gehoord over de broeken! schijnen lekker warm te zijn!
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=4000092

Foedji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 01:06

De dump shop?! Heeft altijd wel thermo broeken en shirts en weet ik veel meer tegen lage prijzen en errruuugggg warm

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 04:09

Ik ben 1.82 m en heb lengtemaat 36.
In heb in het najaar op een braderie een lange thermo onderbroek gekocht die perfect zit, maar kan je dus helaas niet zeggen waar deze te koop is (staat geen merk in).
Ik heb bij Divoza een broek van Mondoni gekocht, deze is heel lang (tot op mijn enkel). misschien is er van dit merk iets te krijgen?

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:16

rodoldeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:14

divoza heeft ze vast voor langere benen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:57

Glossi schreef:
Bij mij zijn ze al te kort voor ik op het paard stap, kun je na gaan :+

Dit is ook bij mij een hardnekkig probleem inderdaad :+

Wat ik heb gemerkt: een jodhpurbroek onder je thermobroek is warmer dan klittebandbroek + thermobroek, maar nog warmer is een klittebandbroek + thermolaarzen, en daaroverheen dan een thermobroek. Of als je dat onhandig vindt: klittebandbroek + skisokken en dan je thermobroek eroverheen. Zo waait het zo min mogelijk in. En gelukkig zitten we niet zo hoog :P

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:10

Ik heb nooit een speciale winterbroek gehad, maar hed lijkt me wel erg lekker warm!

Maar rijdt het ook echt wel lekker dan?? :o Zit je bv. niet heel dik o.i.d. en is het voor dressuurmatig of springmatig ook goed te doen??

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:17

Springen doe ik niet maar zo'n thermobroek is echt heerlijk! Ik heb er twee, de ene is een soort van dekbed in broekvorm :P en die is lekker warm, zit ook gewoon kunstleer aan de kont en benen ;) Ook heb ik nog neopreen fullchaps, die zijn warm én waterdicht, maar wel met kouwe kont en als het niet vriest zweet je als een otter in die dingen. Met allebei kan ik bijijijna alles wat ik zonder ook kan, met en zonder zadel. Het enige dat ik er niet mee kan is zonder hekje/opstapje opstijgen als ik zonder zadel wil rijden :P

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:16

Judje schreef:
Sies, is dat ook net zo warm als een rijbroek + thermobroek dan?
Hij ziet er namelijk niet heel warm uit.

Pffft zweten....
nee grapje.

Ik vind ze warm genoeg, en vind het veel prettiger rijden dan zo'n ski-broek thermobroek zeg maar.
Maar ik kan niet verglijken, met een echte thermobroek kom ik niet op mijn paard ( en heb ik altijd hoog water)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:36

Persoonlijk vind ik zo'n overbroek niet zo lekker om mee te rijden. Zeker als er dikke stiksels in het kruis zitten, zit dat erg onaangenaam.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:56

Lambiekske schreef:
Ik heb ook van die thermo-mayo's maar die krijg ik echt niet fatsoenlijk onder een rijbroek! Dat zit helemaal gepropt en zit voor geen meter. Onder een spijkerbroek gaat het wel maar dat rijdt weer niet lekker. Ik heb ook nog een soft-shell broek gevonden en besteld van Pfiff, ook erg warm lijkt mij. http://www.pfiff.com/en/products/fashion-02/riding-breeches-02.30/soft-shell-full-seat-riding-breeches-100368/ weet alleen niet hoe lang deze valt, hou jullie op de hoogte!

die heb ik ook, redelijk glad en na 1 keer gebruiken de naad los. Voor de rest oke en lekker warm.

Tessa4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:15

Hoi,

Lange benen daar heb ik ook last van. Ik ben 190 cm en daarvan is meer dan de helft been. De enige broeken die mij echt lekker zitten zijn die van divoza. In de winter (nu dus) doe ik daar een thermo broek (soort legging) of maljot onder mijn rijbroek.

Zelfs de broeken van divoza komen halvewege mijn kuit. Alleen dit vind ik nooit erg, dikke sokken en laarzen erover en niemand die het ziet.

Mijn thermo broek heb ik van het zeilen. Hij is van helly hansen en het zit echt als een tweede huid. Het voordeel van deze thermo broeken vind ik dat als je zweet het zweet ook echt goed wordt opgenomen. Dus geen natte koude benen.

Succes met je zoek tocht

Groetjes
Tessa