ik ben al een poos op zoek naar mijn eerste paard Elegance. vader:Troublemaker xx moeder:Retouche Ze is geboren op 17-05-1986 en ze is een merrie. Bruin met zwarte benen, manen en staart. Een hele smalle bles.
Ik heb haar toen ze 14 was bij een handelaar vandaar die haar naar de slacht zou brengen als wij haar niet zouden kopen. Ze liep daar al een half jaar op het land te herstellen maar dat was ze toen nog lang niet. Er was niets aan de wond gedaan dus wij hebben haar toen opgelapt. Ze had dus in het prikkeldraad gezeten bij de eigenaar die ze voor die handelaar had. Haar rechterachterbeen heeft daar van een lidteken. Ze heeft bij die eigenaar op een kamp, manege o.i.d. gelopen.
Ik heb echt een super paard aan haar gehad! Ik kon echt alles met haar. Helaas werd ik toen ziek en was er geen mogenlijkheid meer om haar te houden. De man waar ik haar aan verkocht heb weet niet waar hij haar aan verkocht had. Ze was toen trouwens 18 jaar. Ze zal nu 23 jaar moeten zijn. Ik hoop dat ze nog leeft en dat ze het goed heeft. Ik kan haar nergens vinden en hoop dat misschien iemand van jullie iets weet. Alle informatie is welkom. Ook over haar ouders.
Niemand die haar kent? Ik heb nog wat informatie. Ik had haar voor altijd op ijzers staan. Als ik dit niet deed dan liep ze kreupel over de straat. De hoefsmid vertelde dat ze waarschijnlijk een hoefzweer gehad heeft voordat ze bij mij kwam. Ze kreupelde met links voor. Ik zal nog proberen een foto te plaatsen. Dat zegt vast een heleboel meer. Ze is 1.63 m.
Snap helaas nog niet echt hoe ik een foto kan plaatsen. Echt duidelijke foto's heb ik helaas niet. Heb wel foto's genomen vanaf een videoband die ik heb. Die zijn helaas niet heel scherp.
Ik heb haar verkocht aan een man in Lemelerveld. Dat was op 30 oktober 2004. Weet niet of ik zijn naam hier mag noemen?
heb je al geprobeerd om een paar rusthuizen af tegaan zo heb ik ook mijn oude verzorgpaard gevonden na dat haar eigenaar naar het buitenland was vertrokken
Kan het zijn dat dit paard ook een tijdje in een manege/stoeterij gelopen heeft. En dat ze voor de handelaar van een meisje genaamd Maartje geweest is, die in ik meen voorburg oid woonde?
Ik heb haar gekocht in Kollewijn toen ze 14 was. Daar voor heeft ze als het goed is (volgens de handelaar) op een kamp/manege o.i.d. gelopen. Weet niet waar precies. Bedoel jij dat ze voor dat ik haar had, dat ze van Maartje geweest is? Of in de afgelopen jaren? Of iets anders? Bedankt voor je reactie!
Ik ken een Elegance die erg op deze Elegance lijkt (maar ik praat over lang geleden) . Dit paard liep op een manege in Schaijk, eigenaar heette Q. Kamp .
Maartje kwam daar vaak op ponykamp en heeft haar toen meegenomen. Hoelang zij hem heeft gehad weet ik dus niet.
sophie55
Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-10 11:12
Bedankt voor de informatie.
Dan moet ik even denken hoe dat dan zit.. Toen ik haar kocht toen ze 14 was, had ze een draad wond en die handelaar vertelde dat ze die had opgelopen op dat kamp/manege. Maar dan zou dat haast bij die Maartje gebeurd moeten zijn omdat, zij haar van die manege heeft gekocht. Misschien dat zij haar toen daarom verkocht heeft ofzo. Maar ik weet nog dat die handelaar zij dat ze haar toen verkocht hadden op die manege omdat, veel mensen het zielig vonden om te zien dat een paard een draad wond had. Elegance was er ook niet voor behandeld, te zien aan hoe het toen nog lichtelijk open stond. En er dus ook nog volop korsten op zaten. Weet jij misschien meer van die Maartje? Iets van gegevens ofzo?
Er schiet me trouwens nu te binnen dat ze gebrandmerkt is. Ze heeft een leeuw op haar (ik dacht linker) bil. In de winter wat moeilijk te zien maar in de zomer heel duidelijk te zien.
Ik kan me niet herinneren of die Elegance gebrandmerkt was, dikke kans van wel, omdat het een stoeterij was , en er waren daar ook stamboekopnames, waarbij de merries dus gebrandmerkt werden.
Retouche zegt me alleen niets, veel van de paarden waren daar geboren. Wie staat er als fokker op het papier?
Ik weet ook niet of ze een draadwond had.
Maartje was een enorm lieve meid, geloof niet dat zij iemand was die dr paard aan het lot over zou laten.
Misschien dat het ook wel bij die handelaar gebeurd is en dat hij er niets aan wilde doen en een ander de schuld gaf. Weet je misschien hoe oud Maartje nu ongeveer zou zijn? Misschien vind ik haar op hyves.
Ik heb geen idee wat er verder op haar papier staat.Ik vond het toen verschrikkelijk dat ik haar moest verkopen dus heb wat gegevens opgeschreven maar verder niets meer. Dus dat kan ik je helaas niet zeggen.
Weet je misschien ook de naam van die manege/stoeterij?
De manege heet de bossenhoeve en bestaat niet meer.
Ik heb geen idee hoe Maartje verder heette en al helemaal niet hoe oud ze nu is.. sorry
sophie55
Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-10 15:32
Das jammer. In ieder geval bedankt voor al je informatie! Fijn om te horen dat ze het goed heeft gehad bij Maartje. Je hebt toevallig geen foto's? En jij hebt Elegance in het echt gezien, hoe was ze toen?