Lrv wat houdt dit in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_R_A_H_A

Lrv wat houdt dit in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 14:17

Hallo, mijn zus gaat bij lrv hier in Belgie met haar ponys. Ik weet wel dat je dressuurwedstrijdje en springwedstrijden kan meedoen. Maar is het nog meer dan dit allemaal ?

groeten

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:22

Bij ons in de club (ook Belgie) is het verplicht om zo nu en dan eens mee te doen met de groepsdressuur. Als je in een grote club zit, kan dat nog al meevallen, want dan moet je hier niet extra voor trainen, maar als je in een kleine club aangesloten bent vb met 8 ruiters, dan zal je steeds groepsdressuur moeten rijden.
(Als je club geen groepsdressuur rijdt dan kan ook geen enkele ruiter selectiepunten krijgen, tenzij je vb met maar 3 ruiters op tornooi bent, dan ben je met te weinig en dan wordt je vrijgestelt hiervan)
In de LRV (in de winter alleen) kan je ook crossen. dat is dan dressuur, crossen en springen.
In de zomer zijn er bij de pony's ook spelletjes vb. stoelendans, slalomen, met 2 naast elkaar slalommen

Edit: was nog wat vergeten

S_R_A_H_A

Re: Lrv wat houdt dit in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 15:31

bedankt ! Kan je ook aan mennen meedoen met een shetlander ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 15:33

Ik zou gewoon eens bij de vereniging waarvan je zus lid wordt informeren wat ze van je verwachten en waar je aan mee kan doen :)

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 15:38

Wat ze van ons verwachten weten we al en ze hebben vrij veel uitleg gegeven maar blijf tog nog altijd vragen hebben en dan stel ik ze liever hier :p dan altijd te zeuren aan hun kop :p
voor de grote ponys weet ik hoe het in 1 zit vroeg me af of dit bij de shetters oiok zo allemaal was

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 10:20

ik denk dat de LRV niet zo'n verschil maakt tussen pony's en shetlanders. Een shetlander is bij de LRV een kleine A geloof ik. (En gewoon een A-pony hoort in de reeks van 'grote' A) (De kleine A'tje springen vb lager dan de grote A'tjes. Allez ja in mijn pony-tijd was dat toch zo, weet niet of dat nu veranderd is.)
Op provinciale en nationale tornooien heb ik wel eens menners gezien die dressuur reden en ook die een demonstratie kwamen geven, maar ik weet niet of dat alleen gevraagde demonstranten waren, of dat zij selectiepunten hadden om nationaal kampioen te worden.
Bij ons in Limburg zijn er nooit menners te zien op tornooi.

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:11

Een shetlander mag bij de lrv. Ik heb er zelf 6j met een shetlander gereden en nu rij ik bij de paarden. (:)