Modder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kristientjjx

Modder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 17:50

Op de wei is keiveel modder. Nu staat mijn haflinger er dus een hele dag in. Nu vraag ik me af of het heel erg is?
Ik weet wel dat ze er mok van kunnen krijgen maar ik kan hem niet heel de dag op stal laten. Hij heeft zijn beweging nodig.
Ik kan ook niet rijden want de piste is helemaal nat ;(
Hij staat snachts wel altijd op stal.

Silence_

Re: Modder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 17:52

misschien kan je een stukje af zetten waar het niet zo erg is? en als de modder op een ander pplekje een beetje verdwenen is daar dan weer een stukje af zetten?

capopjekop

Heeft hij wel een droog plekje? Want de hele dag in de modder is niet echt prettig. Het is wel fijn dat je pony de keuze heeft om te kiezen of ie in de modder staat of droog. Je zou eventueel een stukje kunnen verharden.

natascha32

Kun je niet een stukje van de wei betegelen/bestraten? Of een stuk volgooien met stro. Moet je wel aanvullen dan.
Buitenritje voor de beweging?

Maeh

Er zijn hier al heeel veel oude topics over, gebruik de zoekfunctie eens ;)

kristientjjx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 17:54

De wei is voor het grootste deel vol met modder. Hier en daar is een klein plekje waar hij droog kan staan. Ik ga soms wel een buitenritje doen maar hij heeft geen ijzers dus ik kan het niet elke dag/ elke week

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:17

Ik rijd 4 keer per week buiten zonder ijzers. En ja, daar zijn ook grote stukken asfalt bij ;)

Mok krijgt een paard niet zomaar... sowieso heb ik de mijne liever in de modder staan dan in een stal, ik moet er niet aan denken dat hij 18 uur per dag in een natte stal zou moeten staan :n Als ik jou was zou ik de voeten van je hafje gewoon goed in de gaten houden, zo lang het goed gaat gaat het goed en wanneer hij er last van krijgt kun je altijd toch nog wat voor hem gaan regelen? Het helpt ook niet echt dat het al bijna 2 maanden regent. Wordt vanzelf wel weer anders :)

kristientjjx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 18:49

Jaa , ik wil ook dat hij buiten staat maar het is ook zo zielig als ze in de modder staan. Ik weet echt niet wat hij het liefste heeft. Ik heb mokzalf staan van het paard van mijn zus dus moest hij mok hebben ...

ske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:06

hestejente schreef:
Ik rijd 4 keer per week buiten zonder ijzers. En ja, daar zijn ook grote stukken asfalt bij ;)

Mok krijgt een paard niet zomaar... sowieso heb ik de mijne liever in de modder staan dan in een stal, ik moet er niet aan denken dat hij 18 uur per dag in een natte stal zou moeten staan :n Als ik jou was zou ik de voeten van je hafje gewoon goed in de gaten houden, zo lang het goed gaat gaat het goed en wanneer hij er last van krijgt kun je altijd toch nog wat voor hem gaan regelen? Het helpt ook niet echt dat het al bijna 2 maanden regent. Wordt vanzelf wel weer anders :)

mee eens :j
ze krijgen eerder Mok van in hun eigen urine de hele dag te staan dan in een modderige wei!
mijn haflinger staat ook gewoon overdag buiten.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:03

PP -> SV