hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:27

ik rijd op het moment een hengst. de eigenaar ervan wil dat ik die op concours ga uitbrengen, maar ik heb nog nooit op wedstrijd gestart. normaal zou je er L2 met winst voor moeten hebben, maar de hoefsmid van hem had gezegd dat als je 14 bent je bij de paarden direct met een hengst moet starten. eigenlijk denk ik niet dat het klopt. ik kan het niet in het regelement vinden maar kunnen jullie me daar antwoord op geven ?

xx

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:30

ja je moet bij de paarden l2+1 zijn+ 14 jaar oud. Je moet dus l2 +1 winstpunt behaald hebben.
Wat voor ras heb je? Voor barokke paarden heb je speciale barokke wedstrijden waar het wel mag :j en als je daar l2+1 bent. kun je je startcoupons(kopie) opsturen naar de KNHS.
en anders, in belgie mag je starten bij de lvp(als ik hetgoed heb) daar mag je meteen met een hengst beginnen

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:31

Citaat:
11. In de disciplines Dressuur, Springen en Eventing kan voor het deelnemen met een
hengst alleen een startkaart worden aangevraagd indien de deelnemer in het kalenderjaar
waarin wordt gestart de leeftijd van 12 jaar (pony’s) of 14 jaar (paarden)
bereikt én de deelnemer geklasseerd is of is geweest in de discipline Dressuur
klasse L2, in de discipline Springen klasse L of in de discipline Eventing klasse M.
Voor een menstartkaart bij een hengst geldt alleen de bovenstaande leeftijdseis. In
de discipline Endurance mag met een hengst worden deelgenomen wanneer een
deelnemer minimaal 14 jaar oud is en in de klasse 2 is geklasseerd. In de discipline
Mendurance mag met een hengst worden deelgenomen wanneer een deelnemer
minimaal 16 jaar oud is en in de klasse 2 is geklasseerd.

http://knhs.nl/objects/00012629.pdf
Pagina 16 en dat na 1 minuut zoeken

Bij bepaalde stamboeken houden ze wel wedstrijden waar je ongeklasseerd met een hengst mag starten, dat kun je bij het stamboek controleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:35

okee dankje ;)

ja ik ben niet zo handig met het knhs regelement :o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:40

Het is toch echt in het regelement te vinden.

Als je 14 bent MAG je bij de paarden. Voor het starten met een hengst gelden de regels van het L2 dressuur zijn.

Scum

Re: hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 09:25

En bij deze dan een slotje.