Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
supersambo schreef:Al Bucas of Rambo dekens (ballastic nylon) geprobeerd ? Zijn vrijwel onverwoestbaar. Zelfs onze 3-jarige ruin en hengst die in 1 stal staan laten ze heel (bucas). Anders ouderwetse canvas deken, maar daar zitten vaak sluitingen aan die ze makkelijk kapot krijgen. En anders een canvas deken met dichte voorkant. Die je dus over het hoofd moet trekken. Maar laat je niet meer verleiden om goedkope dekens te kopen. Zonde van je geld als je een sloper hebt.

Johanna59 schreef:Vloeibare anti bijt werkt niet erg goed op dekens. Cribbox wel, dat is een kleverige pasta. Maar overal waar het op zit en je pakt het vast, geen pretje. Wel effectief.
Marion71 schreef:Ik zal wel vreemd zijn.....geen deken op en niet scheren? Een paard kan prima zonder deken en ook ongeschoren overleeft hij de winter. Je moet met rijden wat langer uitstappen maar wat is daarvan het probleem?
Je paard probeert je aan te geven een pesthekel aan een deken te hebben, je gooit er elke keer weer een nieuwe op, die hij vervolgens sloopt en nu wil je hem een of ander traliegeval om z'n snuit knopen. Volgens mij is dat net zoiets als dat ik jou een kriebeltrui aan doe en vervolgens je handen vastbindt zodat je niet kunt krabben of die trui uittrekken. Dat laatste doet je paard eigenlijk. 't is maar een ideetje....
O ja, ik heb geen hekel aan dekens hoor. Een aantal van m'n eigen paarden staan er ook onder.