Wat nu?! Paard sloopt dekens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FroukeW

Wat nu?! Paard sloopt dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 21:02

Hallo, ( ik weet niet of die hier goed staat zoniet sorry.. maar wist echt niet waar ik dit moest neerzetten )

Ik heb een probleem met me paard hij sloopt nog al graag dekens..heb al ingespoten met anti bijt spul wat volgens de eigenaar van de stal waar ik sta heel goed zou moeten helpen.. nou mijn paard bijt er gewoon dood leuk doorheen..
sterke dekens het maakt allemaal niet uit open op de schoft is het ook niet .. dus ben maar een beetje hopeloos en had me verdiept in een rekje.. Maar kan dat geen kwaad?

Als jullie mij zouden kunnen helpen?
Heel erg graag ! Alvast bedankt..
Laatst bijgewerkt door Katja op 09-12-09 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:05

ik zou dan denken dan maar geen deken op misschien vind je paard het wel gewoon te warm op niet fijn die deken heeft hij echt deken nodig groetjes nanny

FroukeW

Re: Wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 21:10

Ja want ik wil hem gaan scheren maar dat kan nu dus niet omdat die namelijk geen denken om kan houden..

Katja

Re: Wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:07

Verplaatst van MD naar SV.

FroukeW

Re: Wat nu?! Paard sloopt dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 22:08

Dank !

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:54

Al Bucas of Rambo dekens (ballastic nylon) geprobeerd ? Zijn vrijwel onverwoestbaar. Zelfs onze 3-jarige ruin en hengst die in 1 stal staan laten ze heel (bucas). Anders ouderwetse canvas deken, maar daar zitten vaak sluitingen aan die ze makkelijk kapot krijgen. En anders een canvas deken met dichte voorkant. Die je dus over het hoofd moet trekken. Maar laat je niet meer verleiden om goedkope dekens te kopen. Zonde van je geld als je een sloper hebt.

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:29

supersambo schreef:
Al Bucas of Rambo dekens (ballastic nylon) geprobeerd ? Zijn vrijwel onverwoestbaar. Zelfs onze 3-jarige ruin en hengst die in 1 stal staan laten ze heel (bucas). Anders ouderwetse canvas deken, maar daar zitten vaak sluitingen aan die ze makkelijk kapot krijgen. En anders een canvas deken met dichte voorkant. Die je dus over het hoofd moet trekken. Maar laat je niet meer verleiden om goedkope dekens te kopen. Zonde van je geld als je een sloper hebt.

ja en als ze de sterke dekens niet werken (heb je wel een knappe) dan gebruiken mensen ook wel een muilkorf, maar dan kan die ook niet eten in de wei dus dat is een nadeel

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:31

De new Sealand dekens zijn bij ons helemaal sloop-proof! :j

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:39

Vloeibare anti bijt werkt niet erg goed op dekens. Cribbox wel, dat is een kleverige pasta. Maar overal waar het op zit en je pakt het vast, geen pretje. Wel effectief.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:41

Gewoon een muilkorf met hele grote gaten erin. Zijn er ook voor paarden die bv niet aan wonden mogen bijten.

Maar beter nog pak je de oorzaak aan, verveling!

FroukeW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 19:10

Jaaa hij had bij zn vorige eigenaar een burcas deken om en die had die ook binnen paar min kapot..
maar nu heb ik die spray weer op gesprayd en het werkt al steeds meer alleen was die iets op de schoft kapot maar die ga ik weer aan elkaar naaien en weer insprayen en dan kijken of die niet weer kapot bijt ;)

Heel erg bedankt voor de tips.. :)

ik02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:50

hengstendekens proberen

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:53

een canvas deken... Deze zijn zo sterk

CarmD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:26

ik ben paar weken terug bij fam van baalen op stal geweest en een van hun toppaarden had dit probleem ook. die staat met een soort muilkorfje dag en nacht op stal. ziet er zielig uit, maar hij schijnt er geen last van te hebben, kan er gewoon mee eten en drinken. lijkt een beetje op een soort schep/mega grote 2e onderlip. je zou hier eens naar kunnen kijken, als zulke prof's dat bij een van hun toppers doen, zal het wel niet schadelijk zijn.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 00:11

Ik zal wel vreemd zijn.....geen deken op en niet scheren? Een paard kan prima zonder deken en ook ongeschoren overleeft hij de winter. Je moet met rijden wat langer uitstappen maar wat is daarvan het probleem?
Je paard probeert je aan te geven een pesthekel aan een deken te hebben, je gooit er elke keer weer een nieuwe op, die hij vervolgens sloopt en nu wil je hem een of ander traliegeval om z'n snuit knopen. Volgens mij is dat net zoiets als dat ik jou een kriebeltrui aan doe en vervolgens je handen vastbindt zodat je niet kunt krabben of die trui uittrekken. Dat laatste doet je paard eigenlijk. 't is maar een ideetje....

O ja, ik heb geen hekel aan dekens hoor. Een aantal van m'n eigen paarden staan er ook onder.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 00:22

Johanna59 schreef:
Vloeibare anti bijt werkt niet erg goed op dekens. Cribbox wel, dat is een kleverige pasta. Maar overal waar het op zit en je pakt het vast, geen pretje. Wel effectief.

Precies..
Mijn paard maakt het dan wel niet kapot, maar maakt wel de voorsluiting open van de Rhino en Rambo outdoordekens...
Nu ik er dus cribbox op heb gesmeerd blijft hij er af.. want met die vloeibare antibijt had het geen effect..

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 00:31

Marion71 schreef:
Ik zal wel vreemd zijn.....geen deken op en niet scheren? Een paard kan prima zonder deken en ook ongeschoren overleeft hij de winter. Je moet met rijden wat langer uitstappen maar wat is daarvan het probleem?
Je paard probeert je aan te geven een pesthekel aan een deken te hebben, je gooit er elke keer weer een nieuwe op, die hij vervolgens sloopt en nu wil je hem een of ander traliegeval om z'n snuit knopen. Volgens mij is dat net zoiets als dat ik jou een kriebeltrui aan doe en vervolgens je handen vastbindt zodat je niet kunt krabben of die trui uittrekken. Dat laatste doet je paard eigenlijk. 't is maar een ideetje....

O ja, ik heb geen hekel aan dekens hoor. Een aantal van m'n eigen paarden staan er ook onder.

AMEN _/-\o_

Ik hoop ECHT dat ik het verkeerd gelezen heb, maar zag ik nu een 'oplossing' voorbij komen in de vorm van
een rekje (als in het soort rek wat ze om de hals krijgen zodat hij zn hals niet meer kan buigen!!!!???) of muilkorf!!??

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:36

Ik heb zelf ook paarden gehad die dat deden.
Een hengstendeken werkt goed om het af te leren.
En een paard zat veel aan de voorsluitingen te trekken tot dat het kapot ging.
Die heb ik een speeltouw aan de sluitingen gemaakt,zodat hij het touw vastpakt om aan te trekken.
Gewoon een halster touw zonder haak.
En de lol ging er vanzelf af, nu staat hij probleemloos met dekens buiten.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:39

Je zou een Rambo deken kunnen proberen. Nog nooit gehoord dat een paard die deken kapot kreeg.

FroukeW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 19:47

Hij doet het niet meer probleem is verholpen !!
met de anti bijt spray

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:48

FroukeW schreef:
Hij doet het niet meer probleem is verholpen !!
met de anti bijt spray

Gelukkig maar, want het is een ellende als ze het doen.
En natuurlijk triest om te zien dat er weer een mooie deken is gesloopt. *\o/* *\o/* *\o/*

FroukeW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 21:50

Jaaa inderdaad ik dacht ik koop nog een keer een nieuwe halve spray erop gedaan en hij zit er nogsteeds op :D
dus ben helemaal gelukkig !!
( is nu 3 weken geleden..)

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:53

Dan zal het waarschijnlijk wel goed gaan.
Ben wel benieuwd welk merk is dat die antibijtspray.
Succes!

FroukeW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 22:25

Equistop
Kleurloze antibijtvloeistof.
Er zijn heel wat flessen doorheen gegaan maar de aanhouder wint;)
hahahaha