Ik zit met een beetje lastige situatie en ben benieuwd naar jullie advies.
Ik heb mijn paardjes bij mijn schoonouders op de boerderij staan, en afgelopen voorjaar/zomer hebben ze een nieuwe koeienstal gebouwd (megagroot) naast de paardenwei, maar die ligt een meter hoger! De afwatering was nog niet echt geregeld, maar nu loopt alle regenwater direct onze weide in, wat dus heeft geresulteerd in een enorme modderbende.. Ik schaam me echt kapot voor hoe mijn paardjes er nu bij staan
Ze hebben wel wat droge plekken, we geven ze steeds stukje land bij, en ze hebben een droge containerstal waar ze in en uit kunnen. Van het voorjaar gaan we de hele boel ophogen, een bak maken, delen bestraten en een mooie nieuwe stal plaatsen maar dat duurt nog wel effe..Waar ik me nu druk om maak is dat ze nu (vooral de shet) natte benen hebben, en als het straks gaat vriezen ze het koud krijgen. Zou het verstandig zijn om ze dekens op te doen? Hoeveel gram dan? En alleen voor 's nachts als het vriest of ook voor overdag? Het gaat om een shet, tinker en haf met dikke vachten. Alvast bedankt voor de reacties!
] maar ze hebben een stuk steen en stal om droog te staan. Gaat prima! 

Ik vind het niet eerlijk om hen binnen met en buiten zonder deken te laten staan/ lopen en op deze manier raken alleen de benen en staart heel vies. Ik heb hen echter liever buiten met blub, dan binnen op schone voetjes 
Ze hebben alle 3 een dikke vacht, staan altijd zonder deken, en ik controleer ze dagelijks maar nog absoluut geen mok (al was dat volgens de smid wel een wonder!). Ga ze dan dus flink wat stro geven en laat de dekens achterwegen. Blij toe, zag het al niet voor me dat m'n angstige schoonmoeder de deken van m'n jonge hengst af zou moeten halen 's ochtends!