Ook staat ze nu 22 uur per dag binnen! Echt veel te weinig natuurlijk! Het liefst zou ik haar dag en nacht buiten zetten (staat ze gelukkig in de zomer wel), maar hier in de buurt is echt helemaal geen een stal die de mogelijkheid bied om je paard ook s winters buiten te zetten. Ze krijgt gelukkig wel lekker veel hooi en staat in een stal met stro waar ze de hele dag kan knabbelen. Naast haar heeft ze geen tralies en een andere pony staan, waar ze mee zou kunnen knuffelen
Helaas staan de twee pony's naast haar altijd naar elkaar te trappen en te bijten...
Ik probeer haar zo vaak mogelijk met een andere pony buiten te laten lopen en probeer zo veel mogelijk verschillende activiteiten met haar te doen (ik ben te groot voor haar dus ik kan niet meer op haar rijden). Maar helaas blijft ze somber (zou ik ook zijn al zou ik zo lang opgesloten in een stal zitten hoor!), maar mijn andere pony en de rest van de paarden op stal zijn wel vrolijk en komen zeker niet meer buiten dan haar.
Ik heb de dierenarts twee weken terug nog laten komen of er toch echt niks mis is met haar gezondheid omdat ze zo somber doet.
Vorig jaar was ze nog blij als ik de stal binnen kwam lopen en stond ze even veel binnen als nu. Nu hinnikt ze, hoopt ze (volgens mij) dat ze zo snel mogelijk nog een dikke plak hooi krijgt en kijkt verder niet echt geïnteresseerd of zo. Als ik haar even een knuffel of wat wil geven is ze eerder een beetje sacherijnig dan blij (wat ze eerst wel altijd was) met mijn aandacht.
Zo... het heeft even geduurd voordat ik echt durfde toe te geven dat mn pony toch echt niet gelukkig is, maar ben toch wel opgelucht haha. Want ze is uiteindelijk afhankelijk van mij en ik ben de gene die niet genoeg tijd heeft om de hele dag (of in ieder geval een paar uur) met haar te wandelen.
Hopelijk hebben jullie nog een paar goede tips! Hoe kan ik haar het best benaderen op stal? En zijn er nog leuke oefeningen die ik met haar aan de hand kan doen? Heb je dit probleem ook met je paard gehad en is het je toen gelukt om het op te lossen?
groetjes!
) ze kan contact maken met de pony naast haar want tussen haar en die pony zijn er geen tralies.