ik heb 4-5 jaar geleden mijn paard verkocht heel lang verhaal maar kwam eropuit dat ik haar finacieel niet meer kon onderhouden
ze had toen lichte singelnijd.. met een singel met elastiek was dit goed te redden...en heel afentoe ene hapje
nu heb ik haar na lang zoeken terug gevonden en is ze sinds dit weekend weer bij me terug!
nu heeft ze enorme nijd! ze bijt en schopt als je de deken op en af doet. en ook bij het zadel doet ze dit....
zo erg dat ze gevaarlijk is.....
als je eenmaal de deken of zadel vast hebt dan is het over... maar tot je zover bent heb je een hele stunt begaan!
nu heb ik haar vandaag goed onderzocht...ze werd steeds rustiger en uiteindelijk kon ik op haar rug voelen.
links van haar schoft heeft ze een bult met vocht die precies in je hand past... een drukplek dus...
vroeger had ze dit nooit want ik had haar zadel op maat laten maken... iedere 3mnd werd het nagekeken omdat ze enorm vaak van breedte etc veranderde....
nu weet ik me geen raad....
wat te doen aan haar nijd.... en wat te doen met zadel? ( nadat haar drukplek beter is uiteraard!) een gelpad eronder. een pad met inlages.... wat is het slimste?
Eerst wachten tot de drukking weg is en dan een goede zadelmaker erbij. Zomaar een gelpad eronder stoppen is niet slim. Ook kun je je paard eens na laten lopen door een goede osteopaat/fysio want ik denk dat ze ook flink vast zit als ik haar gedrag zo hoor. Ook met deken op en af doen heel rustig gaan oefenen. Ze moet gaan beseffen dat het niet zo naar is als zij denkt.
Inderdaad wat Aukelizzy zegt klopt, als de drukking genezen is eerst een zadelmaker laten komen! Die kan dan een zadel aanraden wat perfect past, en dan ook overleggen hoe en wat met een bontje of gelpad
Sigrid
Geplaatst: 09-12-09 10:54
Moderatoropmerking:
Je hebt al een topic geplaatst over dit onderwerp. Daarom plaats ik hier een slotje. [MD] drukplekken help?