Paard scheren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nymfe

Paard scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 12:31

Hallo,

Ik heb nu drie keer mijn paard geschoren.
Hierbij scheer ik niet het hoofd deze hoort officeel tot het bakstuk geschoren te worden.
Ik vraag me af hoe anderen hier tegen over staan.

randey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:33

ik heb 1x laten scheren en toen kwam mijn paard helemaal geschoren terug. ik stond toe op een wedstrijd stal als recreant. vond het niks , ik denk wat het niet nodig is maar meer voor het oog is.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:36

jij scheert je paard toch zoals je zelf wil, al maak je hartjes of sterretjes op de kaken.

ik heb mijn paard laten scheren en initieel wilde ik het volledige hoofd laten doen, maar toen we eenmaal bezig waren leek het me veiliger het niet te doen en uiteindelijk zijn het de oren en zoals jij zegt onderkant tot aan de bakstukken, der rest is zowieso korter haar.
Ik rij geen wedstrijden dus, "who cares"

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:11

Officieel volgens wie? Je kunt je paard (laten) scheren zoals je dat zelf wil, als je de zoekfunctie gebruikt kun je waarschijnlijk ook heel snel een informatief plaatje vinden over diverse scheerpatronen.
Persoonlijk zou ik nooit het hoofd scheren.

Thirza

Re: Paard scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:59

die van mij is idd tot het bakstuk geschoren, vond ik mooier.

Maar je doet het toch idd zoals je het zelf wilt.

Ilovemyfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:13

Ik heb een paar weken geleden mijn Fjord weer geschoren, doe het elk jaar, meestal 2x in de winter en af en toe 1x in de zomer. Dat in de zomer is meer vanwege het feit dat ik dan erg veel in het bos met haar ben te vinden, ze zit altijd vrij dik in haar vacht, dus ben bang dat ik misschien een teek in haar vacht dan niet zie. In de winter scheer ik haar wel altijd, ook dan zit ze redelijk dik in dr vacht, na een zware training is ze vaak erg bezweet, dus vandaar het scheren. Maarja misschien is het idd ook wel een beetje voor de mooi. Haar koppie komt veel mooier uit :D

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:17

ik schoor mijn wedstrijdpaard altijd ook wat op de wangen bij, maar dat was omdat het er anders raar uitzag. Alsof hij een dikke baard had en verder kaal. Verder het hoofd niet geschoren.

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:29

lekker scheren zoals je zelf wilt, een leuk hartje op de buik ofzo :P

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:17

[VSW] > [SV]

nymfe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 22:25

Ik heb haar indderdaad geschoren zoals ik dat zelf wilde, vindt het fijner voor het paard, het koppie niet geschoren. Maar was wel benieuwd na de reacties.Leuk dat iedereen zo snel reageert.