hoe strak moet een cap zitten??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lotje5lotje

hoe strak moet een cap zitten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 19:57

Mijn cap zit behoorlijk strak, hij is al iets wijder geworden in het dragen, maar mijn hele voorhoofd is na het rijden "gefrummelt" ;-)
Hij drukt ook mijn wenkbrauwen naar beneden, is dit normaal of moet ik een maatje groter??

Kallandso

Re: hoe strak moet een cap zitten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:58

Mij is altijd verteld dat een cap lekker moet zitten én als je op je ondersteboven gaat hangen met je hoofd, met een los bandje dat hij dan moet blijven zitten.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:08

PeePaardje schreef:
Mij is altijd verteld dat een cap lekker moet zitten én als je op je ondersteboven gaat hangen met je hoofd, met een los bandje dat hij dan moet blijven zitten.

Jup, dat is mij ook verteld

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:07

zo te horen mag je best een maatje groter. hij moet wel blijven zitten zonder dat je hem strak vast snoert

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:10

Ik zou maar een maat groter kopen. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:11

PeePaardje schreef:

Ondersteboven moet ie héél langzaam van je hoofd glijden, als hij blijft zitten is hij te klein :)

randey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:13

ik heb het probleem dat als ik um losser doe hij op mijn oren hang en dat voelt onprettig. maar strakker voelt ook niet fijn ik heb een klein hoofd denk dat het daar aan ligt

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:15

als je een klap geeft op de klep mag ie niet tegen je neus aan komen, want als je dan valt isdie gebroken :+ daar moest ik altijd op controleren bij de kinderen, voordat we op buitenrit gingen!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:17

tegenwoordig hebben de meeste caps zon zachte rand aan de binnenkant, van een soort schuim, dat is er ook voor gemaakt dat als je m voor t eerst opdoet dat ie eigelijk iets te strak is, maar hoe vaker je m ophebt hoe beter ie dan gaat zitten want dan komt de vorm van je hoofd in het 'schuim' :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:20

Ja, want ik heb nu ook een nieuwe cap waar ik ongeveer 3 of 4 keer mee gereden heb, maar echt lekker zittie nog niet. Maar iedere keer weer iets beter, dus dat komt wel :)

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 23:38

zo te horen moet ik aan een grotere!! En het erge is dat ik er al 2 jaar mee rond rij (in de hoop dat hij lekker gaat zitten......)Hij rekt nu echt niet meer uit ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:40

Bedoel je trouwens dat je na het rijden een adruk hebt op je voorhoofd? Dat had ik namelijk ook met de vorige, maar die zat echt ruim hoor ;) Dus daar moet je niet naar kijken denk ik...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:41

En jij rijd dagelijks? :=
Ik zou daar hoofdpijn van krijgen.. Een cap moet goed zitten anders pleur ik m het liefst in de container. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:44

moonfish13 schreef:
En jij rijd dagelijks? :=
Ik zou daar hoofdpijn van krijgen.. Een cap moet goed zitten anders pleur ik m het liefst in de container. :D

Ik?
Ik niet :) Wekelijks helaas ;)
Als een cap hoofdpijn geeft moet je inderdaad wel een andere kopen :))

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 23:52

Niet alleen een afdruk in mijn voorhoofd, maar op de een of andere manier worden mijn wenkbrauwen ook een beetje naar beneden geplet. Ja ik rij er elke dag 2 paarden mee....dus misschien is de container nog zo gek niet moonfish 13!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 00:00

Jij bent gek. :+
Nu ben ik daar wel gevoelig voor als dingen niet lekker zitten moet ik zeggen.
Ik heb ook een integraalhelm (vlieghelm). Nou dat ding is k*t!
Zie geen reet met dat ding op. 8)7
Sindsdien zegen ik mijn cap kan ik je zeggen. :D
Het is dat ik nogal regelmatig nogal hard op mijn bek ga met landen... O:) anders had ik een open face gekocht.

Ik zou uit principe niet zonder cap op een paard stap, maar sinds ik vlieg zie ik het gevaar niet meer zo van mijn brave verzorgpaard. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:08

lotje5lotje schreef:
Niet alleen een afdruk in mijn voorhoofd, maar op de een of andere manier worden mijn wenkbrauwen ook een beetje naar beneden geplet. Ja ik rij er elke dag 2 paarden mee....dus misschien is de container nog zo gek niet moonfish 13!!

Ja...andere cap :+

xDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:38

Hij moet goed op je hoofd blijven zitten dus als je je hoofd naar beneden laat hangen maar ie niet afzakken.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 23:58

Iedereen bedankt voor de reacties, ik ga voor een nieuwe!!

JollyBolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:15

slim idee..
anders krijg je erg vroeg rimpels ;)