Mijn paard Audrey wil nooit linksom rijden ik hebdr net beleerd maar wil ik linksom dan draait ze om en hoe hard ik ook mijn tegenwil geef ze doet het toch met het longeren presteerd ze ook niet zo goed als op de rechter kant. Wie kan me helpen dit probleem op te lossen?
Groetjes Danique
marleen_usar
Geplaatst: 07-12-09 10:40
Mijn paard deed dat ook en die bleek vast te zitten, misschien bij jou paard ook het geval?
Ik zou haar denk eerst na laten kijken door een fysio of iets dergelijks.
Karenx
Geplaatst: 11-12-09 18:26
als je zeker weet dat ze lichamelijk niks mankeert (nouja zeker, als ze is gecontroleerd), zou ik echt streng zijn. Rechts = rechts en links = links, gebruik je zit om te sturen en niet alleen je teugels en wees giga consequent. En word daarbij maar een keer boos als ze niet luistert, anders leert ze dat zij wint
maar toch zou ik haar eerst even laten controleren.
aeolusnr1
Je zegt dat je haar net beleerd hebt, dan zou dit niet mogen zijn natuurlijk. Want je moet uiteraard op de beide zeiden werken , lukt het niet zo goed op één van de kanten dan zit ze daar een beetje vast, soms krijg je dat zelf opgelost door goed en doordacht te trainen, soms is idd een fysio echt wel eens nodig. Maar bij het opleren moet je meer leren dan alleen het zadel te acepteren he, je paard moet nageeflijk zijn op beide kanten, hij moet braaf volgen en stoppen op jouw eerste vraag, achterwaarts gaan, wijken voor druk, .... en dan is hij klaar om voor het eerst bereden te worden. Uiteraard moet er dan al rijdend alles og verder getraint worden.