Paarden & vuurwerk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ibelia14

Paarden & vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 19:43

Weet niet of het hier goed staat, maar zijn er evt (homeopatische) middeltjes om je paard wat rust te geven tijdens oud & nieuw (behalve radio aan)?

Of is dit onzin en moeten ze het er maar mee doen? Mijn paardje is vrij koel maar ze reageert wel op al dat geknal, beetje zielig als ze de hele dag in de stress schiet...

(:)

judith__

Re: Paarden & vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:48

ik denk(weet het niet zekker) niet dat er speciaal homopatiese middelen zijn.

wat je eventueel wel zou kunnen proberen is een sublement voor zenuwachtige en gestreste paarden.

onze paarden raken ook altijd in paniek maar we zetten ze altijd gewoon met het licht aan en radio aan op stal
volgende dag gewoon lekker met rust laten

illie_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:21

mijn paardjes reageren er eigenlijk helemaal niet op..
de shetlander staat altijd buiten.. die geeft er niks om.. staat gewoon lekker rustig te eten..
afgelopen jaar voor het eerst met mijn paard.. die was ook erg rustig in de stal.. hij gaf niets om dat geknal.. terwijl er bij ons ook vuurwerk werd aangestoken..
Ik had zelfs geen radio op stal staan.. ook hij bleef lekker rustig dooreten..

Fjalar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:11

Ik hoorde dat sommigen watten in de oren deden..:?

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:16

rescue druppels? maar heb nog niet opgezocht of dat ook kan bij paarden. honden wel iig. als dat kan/werkt bij paarden is dat wel een super middel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:27

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:29

ik was van de week bij de DA in de kliniek zelf en toen zag ik toevallig iets staan over druppels die je paard moeten kalmeren tegen vuurwerk. die meot je wel al ruim van te voren geven dus dan zou je daar nu al echt achteraan moeten gaan.

als het echt alleen gaat om die 2 uurtjes rond de jaar wissel, dan kan je toch ook een beetje van dat middel geven wat ze met scheren altijd geven tranqi... nog wat. als je dat rond 11 uur heeft dan is je paard met de jaarwissel lichtelijk verdoofd.

maar maakt je paard zo'n heisa dan van het vuurwerk? als ie dr niet echt heftig op reageerd zou ik er niks aan doen hoor. ik merk aan mijn paarden echt niks meer, het eerste jaar keek mijn paard echt wle ff raar van wtf? maar nu is het geen probleem meer. bij de eerste knallen in december lijken ze alweer te weten van; 'oh ja die gekke mensen met hun gekke geknal, komt die periode er weer aan!' :P

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:36

Je hebt ook een rustgevende spuit (weet de naam even niet)
Dit kan je haar evt geven als ze écht in de stress schiet.

Ik geef die van mij niks, dat is best een coole kikker.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:40

De mijne staan altijd met open bekken naar de vuurpijlen te kijken.
Alleen als ze achter de stal met carbid aan het knallen zijn vinden ze het minder. Ze zien het dan niet, en kunnen niet weg. Ik denk dat ik dit jaar de mijne gewoon in de uitloop laat, dan kunnen ze (even) weglopen, dat past meer bij hun natuurlijke gedrag dan op stal staan en niet kunnen vluchten.

Nu wordt er bij ons niet veel geknald, alleen wel veel met carbid, maar dat doen ze al weken van te voren, dus dat kennen ze wel tegen de tijd dat het 12 uur is.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:42

Ik zal vanavond even in mijn schoolboeken kijken.
(natuurlijke geneeskunde)
Nu eerst eten

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:55

Die van ons gaan altijd de wei op. Zijn ze rustiger als in de stal. De hele stal breken ze dan af.

Ze gaan alle 3 de wei op, met beenbescherming om. Nog nooit problemen mee gehad, gaat beter als op stal.