welke "personen"auto voor 2 paards trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lijntje87

welke "personen"auto voor 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 19:39

Goedenavond,

Ik kom er maar niet uit, zoveel keus, en zo weinig verstand.

Ik heb een 2 paards trailer, en om naar les te gaan of voor wedstrijden leen ik meestal de auto van mijn vader (een renault espace) prima wagen.
Maar pap lief gaat verhuizen naar brabant en ik blijf in amsterdam.
Dus zal ik toch een eigen wagentje moeten aanschaffen die de trailer kan trekken.

nu kan ik wel een enorme grote bak voorzetten, maar ik woon in amsterdam.
En zoals de meeste wel weten is parkeren daar een drama.
Nu heb ik een peugeotje 206, die ik dus moet inruilen.
Maar welke auto is nou verstandig om voor een 2 paard trailer te hangen, die ook nog als personen auto door kan. (een renault megane vind ik al bijna te groot)
en als het even kan ook nog een beetje zuinig.
qua comfort etc maakt het niet uit, het is toch een paardenbak.

groetjes

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:51

Ik neem aan dat je je E hebt.
Hoeveel paarden wil je erin hebben, 1 of 2?

Indien 2 paarden, zit je bijna wel vast aan een auto die 2000 kilo kan trekken gezien dat je warmbloeden hebt. Dus een busje of een 4-WD. En die zijn niet zuinig :D

Indien 1 paard, kan ik je iig de Mazda 626 2 liter diesel aanbevelen. De Mazda mag 1550 kilo trekken, en met 1 paard in een 2-paards (en je E) is dat geen probleem.

Ook auto's als Ford Mondeo voldoen goed. Ga met 1 paard ervan uit dat je ongeveer 1500 kilo moet mogen trekken, dan zit je altijd goed.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:54

als ik je goed begrijp wil jij met een kleine zuinige auto een 2p-trailer trekken.een megane is echt niet zo groot hoor. sowieso al te klein voor een 2p-trailer als het er om gaat. dit zal je dus niet gaan lukken.
ik heb er een toyota rav4 voor staan, is niet zo lomp groot en parkeren moet op de meeste plekken toch wel lukken. maar zuinig is ie absoluut niet: 1 op 11 diesel dus da's nogal hoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:56

Over de Mazda 626 ben ik ook zeer te spreken. :j

Je zou ook naar een Volvo kunnen kijken, daaronder zijn er ook aardig wat die 1500-1600 mogen trekken. Dan heb ik het bijvoorbeeld over de V70 en wat oudere (station)modellen zoals de 850 en de 240.

Kleintjes zijn het niet, maar een 2-paards met zelfs maar één warmbloed erin red je gewoon niet met een auto die het net aan mag trekken.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 19:59

ja ik heb mijn E.
het gaat er om dat er idd 2 paarden mee getrokken mogen worden. ik heb iets tegen mazda dus dat wordt m niet.
Vriendin van mij rijd met een citroen X..5? zoiets.
Die trekt makkelijk. kost alleen een halve ton. en dat geld heb ik niet. En zoals een audi A4? mag en red die een 2 paard trailer? volvo ga ik ook even naar kijken

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:01

Als je 2 paarden in de trailer wilt zetten, moet je 2000 kilo kunnen trekken. Als het een personenauto moet zijn, kom je bv bij een BMW 7-serie of een Mercedes C-klasse uit.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:03

Heel handig: de Autovergelijker op Autoweek.nl

Ik heb 'm even getest voor Volvo. Je moet dan even linksonder bij 'Massa/ruimte' onder 'Aanhanger geremd' op 'minimaal 2000 kg' zoeken (die link geeft-ie niet automatisch). Dit kun je bij ieder merk doen.

http://www.autoweek.nl/autovergelijker. ... waar=specs

lijntje87

Re: welke "personen"auto voor 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 20:11

holliemolie, dat worden dan toch wel dure wagentjes

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:14

Wie zei dat autorijden goedkoop was? :D
Wie zei dat paardrijden goedkoop was, trouwens? :+

Hangt er van af of je een 10 jaar of oudere tweedehands durft te kopen. Goedkoop is trouwens wel vaak duurkoop. Aan een oudere tweedehands ben je vaak meer aan onderhoud kwijt.
En de oudere modellen mogen vaak minder trekken.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 20:24

tja, het gaat mij er om dat ie gewoon niet zo groot is. anders kan ik écht niet parkeren. maar moet wel veilig blijven natuurlijk.
Hoe zit het met de audi A4, is dat wat?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:36

dat is geen aanhangertrekker. meer een vertegenwoordigersauto. verder zit je bij audi a4 dan wel in de 3 literklasse. nou dan weet je wel hoeveel je aan brandstof kwijt bent. en die nieuwprijzen.... dan zou ik het wel weten: een rav4. zijn er zat 2e hands te koop (let bij de ouderen wel op het trekgewicht) en toyota is een heel betrouwbaar merk. hoe je het ook wendt of keert, aan een grotere auto ontkom je niet. er lopen al veel topics/posts hierover op bokt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:52

Niet alle RAV4 mogen 2000 kilo trekken, dus je moet dan wel even opletten.
Audi A4 mag idd ook niet allemaal 2 ton trekken.

Ik parkeer overigens dagelijks met mijn 626 station in Amsterdam. Dus niet kunnen parkeren met een grote bak vind ik een beetje een 'raar' argument. Met een gewone flinke middenklasser moet je normaal in Amsterdam kunnen parkeren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:02

Welke auto het ook wordt. Het zal zuipen als een tierelier. Daarom mogen ze ook 2p trekken :D

Je hebt van Opel ook 'sport' modelletjes; Opel Frontera Sport. Dat zijn 4W, maar dan 'kort', dus niet gelijk van de 'Amerikaanse' bakken. Je kan er wel met 4 personen in.

edit : http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL

Zoiets dus. Heb er gewoon ff één uitgekozen, je hebt ze in verschillende kleuren, extra's en leeftijden.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 21:05

ja, het zal meer zuipen dan mijn peugeotje 206
lastig lastig.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:08

moet het perse 2 paarden trekken dan? waarom niet een leuke station die een 1,5 trailer mag trekken?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:12

ikdoemaarwat schreef:
moet het perse 2 paarden trekken dan? waarom niet een leuke station die een 1,5 trailer mag trekken?

lijntje87 schreef:
het gaat er om dat er idd 2 paarden mee getrokken mogen worden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:17

Diablo schreef:
ikdoemaarwat schreef:

lijntje87 schreef:
het gaat er om dat er idd 2 paarden mee getrokken mogen worden.

diablo, ik stel de vraag even omdat ik net even meer weet van de situatie van TS ;)
zou fijn zijn als je ts dus zelf laat antwoorden ;)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 21:18

ik heb naast altesse die op taams staat, nog 2 paarden in brabant die wel eens verhuizen.
+ dat ik nog al eens naar het strand etc wil. en dat die ik niet alleen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:20

lijntje87 schreef:
ik heb naast altesse die op taams staat, nog 2 paarden in brabant die wel eens verhuizen.
+ dat ik nog al eens naar het strand etc wil. en dat die ik niet alleen.

aha,dat is me duidelijker :j

ik dacht dat het alleen was voor jou en altesse...vandaar..
ja dan wordt het toch diep in de buidel tasten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:23

ikdoemaarwat schreef:
diablo, ik stel de vraag even omdat ik net even meer weet van de situatie van TS ;)

Ze had toch in het topic gezegd dat er twee paarden mee getrokken moesten worden? Dat jij meer weet van de situatie, kan ik toch niet weten?

Sorry hoor....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:24

Diablo schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Ze had toch in het topic gezegd dat er twee paarden mee getrokken moesten worden? Dat jij meer weet van de situatie, kan ik toch niet weten?

Sorry hoor....

dat is waarom je beter een ts kan laten beantwoorden ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:26

Dan moet ze dat privé met jou bespreken. Op een openbaar forum kan en mag iedereen reageren, zo ook ik.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 21:27

ok. het is duidelijk.
Ja, ik wil een auto die 2 paarden kan trekken.

treffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:28

ik heb er een saab 9.5 voor mag ook een 2 p trekken en rijd ook nog eens goed.

en idd welke auto het wordt ..zuipen doen ze allemaal die van mij loopt er dan ook niet goedkoper op.

xxxphoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:30

gaat het bij de grote van de wagen over de lengte, dus bv een stationwagon?. En kleine auto, die zuinig is, n twee paarden kan trekken is er niet. maar bv een feroza, of een rocky. (daihatsu) zijn relatief "kleine" terreinwagens waar je ook heel goed gewoon mee kan rijden. Zeker de feroza is niet groot. En die kan twee paarden trekken. Mijn zusje heeft er jaren mee gereden en twee paarden mee getrokken. Moet wel zeggen dat ze nu toch is overgestapt op een rocky. Is 1 maatje groter maar veel krachtiger. Met de ferora was het toch altijd krap aan qua trekken, en als er dan ooit eens iets zal gebeuren op de weg kon die het moeilijk eruit trekken (bv met windkracht 4 al goed te voelen. Nu met de rocky is het toch net wat veiliger, die heeft porrie zat. En nu ook gewoon lekker weg met windracht 6. En met parkeren zet ze hem gewoon overal neer.
Over het algemeen kan je deze auto's ook best wel wat ouder kopen (wel opletten natuurlijk) het zijn meestal diesels en niet zo achtelijk onzuinig. Maar daarentegen natuurlijk wel harstikke duur in de wegenbelasting, Ze zijn zwaar, maar he, kunnen wel gemakkelijk drie ton trekken.