Wat een weer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Samirah22

Wat een weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 15:43

Ohh mensen wat een weer |( het houdt maar niet op met regenen !!

ik heb een lieve kwpner verzorg paard en we hebben helaas alleen een buitenbak.
ik ben haar aan het inrijden we hebben een hele moeilijke start gehad het wilde niet lukke omdat ik zelf te onevaren was om haar in te rijden. maar nu eindelijk naar een maand ging alles goed ! na 1x hard te zijn gevallen durfde ik er weer op en konden we weer aan de slag.

Maar nu......... door dit weer kan ik helemaal niks doen, was vleden week toch de blubber in gegaan om toch te gaan trainen met der ... gevolg : ze gleed uit whoppa zo op der billen.
nu heb ik al een paar x niks kunnen doen door dit vreselijke weer ;( en ben bang zodra het lekker weer is dat ik weer opnieuw moet beginnen.

iemand tips?wat ik wel kan blijven doen behalve dan door de regen lopen waardoor zij gaat protesteren.
of hebben jullie ook hier last van?

echt nu is genoeg geweest al die regen ;(

groetjes sammy

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:46

Ik wordt er ook helemaal doodziek van....
Ik ga maar regelmatig naar het bos en de hei... in de bak is de ondergrond ook nu nog heel goed, maar daar rondrijden met de volle wind op je knar is zo ontmoedigend.
Het zal er wel op uit draaien dat wij regelmatig naar een binnenbak zullen gaan.... tot die tijd maar veel 'anti-regen-dansjes' doen! Ik wordt er echt triest van...
Ik was ook vreselijk vrolijk op de dagen dat het even niet regende.... vorige week maandag en dinsdag... helaas was dat snel weer voorbij.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:47

Ik ga zodra het droog is gelijk buiten rijden of stappen. Dan kan ik wel niet echt "trainen" maar ze krijgt iig de beweging die ze nodig heeft. Ook heb ik geluk dat er hier vlakbij in het bos een mooi stuk zandvlakte ligt waar ik kan rijden. Maar ik begrijp je frustratie, onze bak is net een meertje ipv een bak nu. Je zou de maas er op aan kunnen leggen ;)
Is er bij jou in de buurt geen landje waar je eens op kan gaan rijden? Of is je paard niet braaf genoeg buiten?
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 06-12-09 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:48

Echt vreselijk. Gisteren heb ik nog even de kans gegrepen om nog te trainen met mn shetters, maar was op gras dus op den duur gleed ik steeds bijna uit :n Bah. Doe mij maar óf vorst óf zomer.

Tallout

Wij hebben gelukkig geen plassen in de bak :)). Wij kennen lekker blijven werken, thank god!

Midy

Ik word er ook niet goed van. Ik beschik ook alleen over een buitenbak, zonder drainage, en alle water van de weg komt in onze bak. De hele winter is een drama. Ik rijd maar zodra het 'redelijk' is in de bak, voorderest met droog weer en niet teveel wind buiten over de weg. En me vader kan eindelijk met trailer rijden dus hoop hem over te halen voor 2 keer per week naar een binnenbak te rijden.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:49

Niet alleen is het heel naar met paardrijden e.d. De hele wereld ziet er ontzettend somber uit, het is ongezellig donker ('s avonds met kaarsjes is gezellig, maar nu is het echt zo van netwel, netniet donker).
Word er echt depressief van :')

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:52

oh, ik zie al wat ik tegemoet ga.. me paardje komt binnenkort thuis (als de stal af is) en ja, dan moet ik iid ook door de nachtmerrie van regen en wind heen :(
gelukkig woon ik buitenaf en ja, weilanden zat.. alleen vind ik het wel een beetje eng hoor, hij staat welliswaar zonder ijzers.. gras is als het nat is toch echt wel erug glad! :(

Samirah22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 15:55

Miracle_ schreef:
Ik ga zodra het droog is gelijk buiten rijden of stappen. Dan kan ik wel niet echt "trainen" maar ze krijgt iig de beweging die ze nodig heeft. Ook heb ik geluk dat er hier vlakbij in het bos een mooi stuk zandvlakte ligt waar ik kan rijden. Maar ik begrijp je frustratie, onze bak is net een meertje ipv een bak nu. Je zou de maas er op aan kunnen leggen ;)
Is er bij jou in de buurt geen landje waar je eens op kan gaan rijden? Of is je paard niet braaf genoeg buiten?

nee dat kan helaas echt niet op een ander landje haha kan net een maand op haar zitten en dan nog niet te lang rustig opbouwen en dan wil ze nog wel is schrikke dus ja dat zit er helaas niet in |(

ja echt he ik vindt het helemaal niet gezellig herfst weer maar hopelijk wordt het beter "

Ojajoh

Re: Wat een weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:02

hier is het ook al zo erg, de paddocks en bak zijn inmiddels verzopen en we kunnen weinig doen
met dit soort weer wekenlang ben ik wel eens in staat om een stal met betere bakken te zoeken,maar om nou 250 neer te leggen voor een droge bak is het ook niet, dus ik leg mij er maar bij neer dat we natte voeten krijgen ;(

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:07

ikdoemaarwat schreef:
hier is het ook al zo erg, de paddocks en bak zijn inmiddels verzopen en we kunnen weinig doen
met dit soort weer wekenlang ben ik wel eens in staat om een stal met betere bakken te zoeken,maar om nou 250 neer te leggen voor een droge bak is het ook niet, dus ik leg mij er maar bij neer dat we natte voeten krijgen ;(

Ik ken het, ik zou ook graag een stal met binnenbak hebben, maar dat kan ik echt niet opbrengen. En ten tweede vind ik deze stal waar ik nu sta helemaal prima. Dus om nou te verhuizen voor een bak die een maand niet berijden is....
Al kan ik er soms echt heel erg depressief van worden.. blegh :\

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:10

als ik eenmaal rij heb ik het er zeker voor over!,maar nu 250 tot 300 neerleggen terwijl mijn paardje nog te jong is om te rijden is gekkewerk
pompen zijn wel geplaatst in de bak maar helpen maar mondjesmaat

laat het maar snachts lichte vorst zijn en overdag koud en zonnig! dan ben ik happy :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:12

ikdoemaarwat schreef:
als ik eenmaal rij heb ik het er zeker voor over!,maar nu 250 tot 300 neerleggen terwijl mijn paardje nog te jong is om te rijden is gekkewerk
pompen zijn wel geplaatst in de bak maar helpen maar mondjesmaat

laat het maar snachts lichte vorst zijn en overdag koud en zonnig! dan ben ik happy :D

wat voor pompen gebruiken jullie precies dan?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:15

goede vraag :P

het pompt het water iig wel weg....alleen op dat moment kan je dan niet rijden omdat er dan buizen door de bak lopen
pompen staan alleen 's nachts de hele nacht te draaien zodat er overdag wat gereden en gelongeerd kan worden

illie_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:31

Het probleem van natte voeten in de bak heb ik ook..
Doordat ik in de bak heel veel heb gereden zit het allemaal lekker vast, dus het water wil niet weg. Daar is het meer een zwembad dan een bak. Mijn paard heeft ijzers. De hoefsmid vroeg de laatste keer ook al moeten er nu alweer gaten in.. ik zei ja. Nu het bij ons zo nat is in de bak gaat hij gegarandeerd onderuit. Wanneer ik nu mijn kalkoenen indraai (wel goede lange) heb ik nergens last van en kunnen we rustig door de bak rijden. Zelfs crossen zou ermee kunnen, maar dat doe ik maar niet. De wei waar ze (ong. 10 uur per dag) opstaan is vrij droog. Daar heeft mijn paard niet zoveel last van schuiven. Ook heb ik het geluk dat mijn paard erg rustig is in de wei dus niet overdreven gaat liggen rennen.

Mijn enigste tip is dus als je ijzers hebt zorgen dat je het hele jaar door er gaten in hebt zitten zodat je tijdens het rijden in een blub bak kalkoenen kan draaien. Het is wel even werk maar je kunt met een gerust gevoel gaan rijden.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:37

Mijn paard heeft alleen voorijzers, maar ik ben met haar in de bak nog nóóit uitgegleden, gelukkig maar.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:11

Ik ben er ook zooooo klaar mee, met die regen :(
Ik moet mijn merrie veel longeren, nou lekker dan in die baggerzooi. bleh bleh bleh.
Vandaag was het dan wel redelijk weer, maar de bak was nog erg slecht. zucht..

illie_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:48

Dabo schreef:
Ik ben er ook zooooo klaar mee, met die regen :(
Ik moet mijn merrie veel longeren, nou lekker dan in die baggerzooi. bleh bleh bleh.
Vandaag was het dan wel redelijk weer, maar de bak was nog erg slecht. zucht..

klopt de mijne is ook nog een beetje blub.. vooral de hoefslag.. daar staan plassen..
toch maar weer kalkoenen gedraait.. khoop dat ut weer wat beter wordt..

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:03

Ik heb er gister ingereden :D Ging best lekker, alleen mijn paard houdt niet van natte voeten, en loopt liever op de bakrand dan in het water. :+

Samirah22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 19:23

Midy schreef:
Ik heb er gister ingereden :D Ging best lekker, alleen mijn paard houdt niet van natte voeten, en loopt liever op de bakrand dan in het water. :+

:D

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:35

|( |(
ja het weer is wel om te huilen en dat maakt het rijden met een paard wat je nog aan het beleren bent wel erg lastig.
ik denk dat je er gewoon voor moet zorgen dat je de droge dagen mee pakt en anders probeer je wat grond werk te doen dat is goed voor je zelfvertrouwen en je krijgt een sterke band met je paard

groetjes nanny

cowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:56

laatst lekker in de modder gereden... heerlijk... ik vind de warmte viezer dan de regen zelf.... het mag van mij wel vriezen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:09

Vandaag was het bij ons super lekker weer! :)
Morgen weer regen...

Vorst hoeft van mij ook niet, is ook niks voor die paarden...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:58

Dabo schreef:
Vorst hoeft van mij ook niet, is ook niks voor die paarden...

waarom niet? zolang de bakken niet bevroren zijn is het heerlijk voor ze die frisse lucht

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:59

nou op zich denk ik niet dat paarden er echt last van hebben als het vriest maar dan zit je weer met het probleem dat de grond en dus ook de bak hard word en dan kan je ook niks dus van mij mag het wel net boven nul zijn maar dan wel droog

nanny