Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tessie1985 schreef:maar stel dat de foto's uitwijzen dat het Piet goed zou zitten
wat wil je dan doen?
want terugbrengen zal heel moeilijk gaan aangezien het jou woord tegen die van de vorige eigenaar is?
Jeanine84 schreef:Ik heb het echt met moeite gelezen, erg warrig geschreven! Jij als koper hebt keuringsplicht en je hebt dit dus kunnen zien toen je haar kocht wat ik er van begrijp..Je hebt nergens recht op van de vorige eigenaar
Jeanine84 schreef:Ik heb het echt met moeite gelezen, erg warrig geschreven! Jij als koper hebt keuringsplicht en je hebt dit dus kunnen zien toen je haar kocht wat ik er van begrijp..Je hebt nergens recht op van de vorige eigenaar
Sammie schreef:Je wil wel geld terug, maar Piet het paard terug brengen? Dat gaat 'm zeker Piet worden.
Iets wat denk ik toch wel lastig wordt aangezien het een particuliere (ver)koop betreft.
Je kan beter de jurifoon bellen, daar krijg je een antwoord wat gebaseerd op wetten en rechtspraak. Hier krijg je alleen maar "ik vind" en "Ik denk". En dat staat soms lijnrecht tegenover wat er wettelijk wél en Piet mogelijk is.
happy27 schreef:Jeanine84 schreef:Ik heb het echt met moeite gelezen, erg warrig geschreven! Jij als koper hebt keuringsplicht en je hebt dit dus kunnen zien toen je haar kocht wat ik er van begrijp..Je hebt nergens recht op van de vorige eigenaar
Maar zij had toch ook de gebreken moeten vermelden, want dit is toch misleiding?
chocobroodje schreef:Jij moet je paard laten keuren altijd! Dat is jouw eigen verantwoording. Een eigenaar moet dingen melden, maar jij moet door een onafhankelijk DA het paard laten keuren. Ik vrees dat je pech hebt, dat hier weinig aan te doen is. Waarom heb je haar Piet laten keuren?

broadway schreef:EN Piet LATEN KEUREN ???
JaneJansen schreef:Ik zou het geld terugkrijgen loslaten en me concentreren op de merrie zelf. Uitzoeken wat er allemaal mis is en er iets mee doen!
Tis een wijze les voor een volgende keer, zo moet je dat maar zien.
Ik heb ook zo een paard gekocht zonder keuring en dat pakte toevallig goed uit maar wist wel dat het een risico zou kunnen zijn!
Hoe oud is ze? En hoe is de huisvesting/voeding? Wat ben je van plan met haar? Wat deed de vorige eigenaar met haar?