wind en uitrijdeken help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marielle88

wind en uitrijdeken help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 00:20

Paard geschoren, ik een uit/inrijdeken gekocht waterdicht met een klein beetje vulling (hij is iets zwaarder dan een fleece).
Maar zoals jullie waarschijnlijk ook wel gemerkt hebben is het nogal stormachtig de laatste weken en zit ik met het probleem dat de deken met rijden steeds opwaait.Aangezien mijn paard nogal bibberig is,is de staartriem ook niet echt een optie want ze werdt nogal bang toen het koort tussen haar staart trok.

Hebben hier meer mensen last van, en heeft iemand misschien een ideetje om dit op te lossen?

HubbaBubba

Re: wind en uitrijdeken help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:24

Je kunt er lieskoorden op (laten) zetten.
Maar ik ben ook van mening dat als je nooit doorzet met (enge) dingen dat je paard het eng blijft vinden.
Ik zou zeggen stug vol blijven houden met die staartriem ze went ervan zelf aan en dat gaat sneller dan je denkt.

Overigens blijven ze ook opwaaien met alleen een staartriem, dus met lieskoorden schiet je meer op!

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 00:57

HubbaBubba schreef:
Je kunt er lieskoorden op (laten) zetten.
Maar ik ben ook van mening dat als je nooit doorzet met (enge) dingen dat je paard het eng blijft vinden.
Ik zou zeggen stug vol blijven houden met die staartriem ze went ervan zelf aan en dat gaat sneller dan je denkt.

Overigens blijven ze ook opwaaien met alleen een staartriem, dus met lieskoorden schiet je meer op!

en hoe zit een lieskoort dan precies?

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:08

Hoe ze bij je staldekens ook zitten...
Van de zijkant van je deken, tussen de benen door en dan achter vast maken, snappie??
Als je ze dan door elkaar heen haalt, kan het onmogelijk opwaaien en schuurt het ook niet aan de binnenkant van de achterbenen

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 17:58

oh oke...dat noem ik bilkoorden? haha. hm misschien wel een idee ja..

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:41

Zit er een touwtje aan voor onder de staart?
Want ik doe mijn deken altijd onder mijn zadelflappen door :j Blijft ie iig beter zitten als alleen onder de beugels door!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:42

Ja, ik herken het probleem, soms waait mijn zweetdekentje ook op aan de achterkant, ookal ziet de staart door dat lusje heen. Misschien inderdaad dan bilkoorden eraan laten zetten :j