Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
femke27 schreef:Ik heb weinig ervaring met dekens, maar ik weet wel dat kou inderdaad op de spieren slaat. Wellicht heeft je paard het inderdaad toch wat te koud.
Het kan ook wat helpen als je meer tijd besteed aan het warm rijden.
Morrie05 schreef:Nee ik rij eigenlijk Piet met uitrij deken, komt ook omdat ik in de binnenbak rij, daar is het wel fris maar staat geen wind ofzo. Maar misschien moet ik dat dan toch maar doen.
Tempus schreef:Morrie05 schreef:Nee ik rij eigenlijk Piet met uitrij deken, komt ook omdat ik in de binnenbak rij, daar is het wel fris maar staat geen wind ofzo. Maar misschien moet ik dat dan toch maar doen.
ja ik weet er eigenlijk ook Piet zo super veel van af, misschien dat de kou op haar spieren slaat als je haar deken afhaalt voor het rijden. Dat ze het met deken wel warm genoeg heeft, maar de omschakeling toch wat koud is.
Hoe is ze als ze 'warm' gelopen is?
CM_ schreef:De deken is idd een redelijke tip, zonder singel dan weliswaar.
Maar hedendaags heb je genoeg warme dekens.
Kan het niet zo zijn dat ze met scheren wat kou op de spieren heeft gepakt?
Was ze verdoofd bij het scheren?
En neem aan dat je een zadeldekje onder het zadel hebt laten zitten?
Peelie schreef:mijn paard heeft ook geen 'zadelplekje' hoor. Dat gaat prima. Gewoon een dekje ond e zadel houden.
Een met in losrijden er een flees en als het heel koud is wolle deken over leggen. Al je dan echt aan het werk gaat de deken er uiteraard wel vanaf halen