Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zinzi_jewel schreef:NEE , absoluut Piet opsluiten , je paard heeft zelf gekozen om op de weide te willen zijn , als ze bang is voor vieze voeten of geen natte vacht wil ! Gaat ze wel in haar schuilstal staan puntjepuntjepuntje
Je hoeft je Piet te verantwoorden tegenover een ander , zolang je haar netjes voorziet van eten , drinken en een strobed ! Of ze er nou gebruik van maakt of Piet puntjepuntjepuntje
Hanneke84 schreef:Lekker buiten laten staan, je doet het hartstikke goed!
Heel erg fijn juist dat je paardje gezeldschap heeft en gevoerd wordt in de schuilstal!
Die mensen denken als mensen en snappen niets van de behoeftes van een paard.
LittlexBitch schreef:Jeetje zeg,
laat die mensen lekker praten.
Zo te horen vind je paard het super in de wei!
Volgens mij is dat de ideale oplossing!
Ik denk dat het goed is voor je paard om zelf te kiezen wat ze doet, en trouwens, ze kan altijd de stal in als het koud word. Daar is al meer warmte. Ik denk echt wel dat je paard zo verstandig is om te schuilen als het écht te koud is, misschien heeft je paard het gewoon Piet snel koud. Ja, je paard is echt wel verstandig genoeg. Ze laat zichzelf heus Piet doodvriezen![]()
--Heeft ze een deken op?
. Mijn veearts zegt altijd dat ik heus wel merk als ze het koud heeft (koude oortoppen, rillen, zielig staan), maar dat zie je bij haar nooit. Ze trekt ook regelmatig een serieuze sprint hihi dat de modder je rond de oren vliegt ... __Nienke schreef:Lekker laten staan!
Je hoeft je natuurlijk Piet te verantwoorden tegenover die mensen, maar als je er echt mee zit kun je ze gewoon uitleggen dat de paarden wel naar binnen kunnen, daar lekker warm en droog kunnen staan en stro en eten hebben, maar dat ze er zelf voor kiezen om buiten te staan.
maar ja ik kan moeilijk een bordje hangen met "kijkt u even om de bocht"
Ze trilt nooit en ze is nog nooit verkouden geweest, dus het is geen probleem. Moet er wel bijzeggen dat ze geen inloopstal heeft. Die kunnen we in principe wel maken, maar ik vraag me af of het nut heeft omdat er een hele grote kans is dat ze er toch niet in gaan staan.
Kun je beter iemand vragen die er wel verstand van heeft, zoals idd bijv een dierenarts.

JoCo schreef:__Nienke schreef:Lekker laten staan!
Je hoeft je natuurlijk Piet te verantwoorden tegenover die mensen, maar als je er echt mee zit kun je ze gewoon uitleggen dat de paarden wel naar binnen kunnen, daar lekker warm en droog kunnen staan en stro en eten hebben, maar dat ze er zelf voor kiezen om buiten te staan.
Ja dat is inderdaad wel een beetje een 'nadeel', onze weide ligt langs ons huis, en grenst aan straat waar veel wandelaars voorbij komen. De stallen liggen echter achter het huis, dat kan je dus Piet zien (paarden moeten even hoek om lopen)
Voorbijgangers zien dus enkel een weide met 2 natte paarden en geen stalmaar ja ik kan moeilijk een bordje hangen met "kijkt u even om de bocht"
JoCo schreef:LittlexBitch schreef:Jeetje zeg,
laat die mensen lekker praten.
Zo te horen vind je paard het super in de wei!
Volgens mij is dat de ideale oplossing!
Ik denk dat het goed is voor je paard om zelf te kiezen wat ze doet, en trouwens, ze kan altijd de stal in als het koud word. Daar is al meer warmte. Ik denk echt wel dat je paard zo verstandig is om te schuilen als het écht te koud is, misschien heeft je paard het gewoon Piet snel koud. Ja, je paard is echt wel verstandig genoeg. Ze laat zichzelf heus Piet doodvriezen![]()
--Heeft ze een deken op?
Nee, ze heeft geen deken op. Heeft ze nooit gehad, ze heeft een hele dikke wintervacht en zit goed in het vlees. Mijn veearts zegt altijd dat ik heus wel merk als ze het koud heeft (koude oortoppen, rillen, zielig staan), maar dat zie je bij haar nooit. Ze trekt ook regelmatig een serieuze sprint hihi dat de modder je rond de oren vliegt puntjepuntjepuntje
Citaat:Maar wat vinden jullie van 24 uur p dag buiten, zonder schuilstal?
In de winter staat ze snachts binnen , oa doordat de weides het in de winter echt niet aan kunnen 24/7 paarden erop ...