Bucas Smartex Rain

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

autumn08

Bucas Smartex Rain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 14:00

Ik heb de dunnere versie van de Bucas Smartex Rain op mijn ongeschoren paard liggen. Eerder in het seizoen was ik al begonnen met een wat dikkere onderdeken waardoor hij goed kort in zijn vacht is gebleven.

Nu hoor ik her en der dat deze Bucas 0-grams is en daarom vergelijkbaar is met een iets dikkere gewone regendeken met wat fleecevoering; maar hij is me verkocht met de bedoeling dat hij zeker probleemloos tot net onder het vriespunt op te leggen is.

Wie heeft er nog meer ervaring met deze deken?

Klopt het dat deze toch dik genoeg is om de winter door te komen? Ik heb geen zin om dan weer iets eronder te gaan leggen, het is al zo'n dure deken.
Ik wil mijn paard ook zo kort als hij nu is houden qua vacht, dikker wordt lastig met rijden/drogen.

swatch

Re: Bucas Smartex Rain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 15:03

ik ben een tevreden bucasgebruiker. Door de high-tec materialen die ze gebruiken, hoeven ze ook niet zo dik te zijn om warm te blijven. Mijn paarden zijn er blij mee. De dekens ademen en zijn zeker warm genoeg. De smartex en de power zijn in ieder geval prima. Met de goedkopere versie heb ik geen ervaring.

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 17:10

Nee oke, dat begrijp ik, maar het gaat me er meer om of de deken wel of niet geschikt is om een winter mee door te komen gezien de dunne stof en lichte fleecevoering.

Is het nou wel of niet geschikt om, zelfs tijdens vrieskou, op te kunnen laten zonder onderdeken o.i.d.? Ik wil hem het liefst zo kort als hij nu is houden in zijn vacht...

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:54

ik vind van niet
ik heb em ook zo gekocht, met de mededeling dat hij tot onder de 0 graden op gelegd kon worden.
Nou onder de 10 graden had mijn paard het er al koud onder hoor! Dus ik heb em nu in combinatie met een onderdeken.
helaas maarja, moest wat!

Ik heb gevoeld onder de deken, en ze voelde ijskoud aan. Onder andere dekens voelt ze warm. Er is mijn weer door iemand anders gezegd dat ze warm aan moeten voelen onder de dekens, absoluut niet koud.
Dat mág wel, maar dan gaan ze natuurlijk wel weer vacht aanmaken :) en dat is nu net de bedoeling niet, want waarom doe je anders dekens om.

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 20:00

Ahh nee, meen je niet?

En deze past ook net perfect, ik weet niet of ik er nog een deken onder kan proppen. :( Gaat echt niet werken volgens mij... en welke deken is kort genoeg zodat hij er niet een km onderuit komt?

Voel me nu echt een beetje banketstaaf. Ik dacht met 1 deken klaar te zijn de hele winter, en hij is nu zo mooi kort in zijn vacht, echt korter dan alle andere paarden op stal omdat ik heel vroeg in het seizoen met 150gr ofzo begonnen ben en hij zweette er nooit onder... kon het makkelijk hebben.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 20:03

volgens mij is de deken best lang toch?
k heb er een HH onder liggen.
ik heb wel de big neck trouwens. maar heb ook de gewone smartex rain. is dezelfde maar dan met smallere hals ofzo.

Ik dacht ook met 1 deken klaar te zijn. dus weet hoe je je voelt nu :P

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 20:06

Ik heb de gewone, niet de big neck...

Ah jee.. kan ik er wel een deken overgooien? Wel irritant omdat de buitenzijde van de smartex waterdicht is en het dan misschien een beetje stikkend wordt ofzo om er dan nog een laag op te gooien... maar ik moet echt iets bedenken. Hij zit echt supermooi in zijn vacht zo, maar hij voelde niet extreem warm aan eronder. Gewoon normaal. Als het gaat vriezen krijgt hij het natuurlijk wat kouder en heb ik straks zo'n teddy. Nee, kan ik nog beter gaan scheren straks.

Misschien hebben ze hem zo verkocht in de veronderstelling dat hij toch al een berenvacht had en dit gewoon een waterdicht effect heeft ofzo... geen idee.
Dat kreng kostte wel €170...

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 20:14

volgens mij kan je idd over een waterdichte nooit een andere gooien..toch?
gewoon kijken of het er onder past
en anders doorverkopen...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:28

De Smartex Rain is te vergelijken met een 100gr gevulde deken. Of dit warm genoeg is echt afhankelijk van je paard. De één heeft het sneller koud dan de ander en ook hebben ze allemaal weer verschillende vachten. Mijn paard heeft een smartex rain en is er altijd warm onder, maar heeft niet meer een mooie dunne vacht (komt ook doordat ik te laat ben begonnen met dekens). Icm haar vacht, kan ik deze deken wel eventjes ophouden, maar komt het overdag onder de 5 graden krijgt ze wel een dikkere op.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:17

Mijn Fjord heeft vorig jaar de hele winter 24/7 buiten gestaan onder de Smartex Rain (wel ongeschoren). Dus ook met de wat extremere kou stond hij gewoon onder 100 grams. Heeft het geen moment koud gehad. :n Is dus per paard verschillend. :)