Ervaringen UVEX cap?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaringen UVEX cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:37

Al jaren ben ik op zoek naar een goed passende cap, en niks lijkt te passen. Harry's horse, Casco, Kavalkade, IRH, Rider Pro, Troxell, Horka, Mondoni, Pikeur, KEP, GPA, noem het allemaal maar op, alles heb ik gepast. Nu rijd ik met een cap waarmee ik na een half uur rijden hoofdpijn krijg, en dit was degene die het beste paste van allemaal.
Waarchijnlijk komt dit omdat mijn hoofd nogal lang en smal is. Als een cap in de lengte goed past dan wiebelt hij van links naar rechts, past hij in de breedte goed dan klemt hij op het voorhoofd.

Gisteren heb ik een paardensport winkel gemaild hierover, en zij kwamen met de suggestie voor de UVEX-cap. Deze caps zijn in de lengte/breedte/hoogte verstelbaar.
Nou ben ik niet zo'n fan van verstelbare cap (je hoort nogal eens verhalen van mensen die met vallen alleen het binnenwerk nog op hebben ipv de hele helm), maar een goed passende verstelbare cap lijkt me altijd nog beter dan een slecht-passende niet verstelbare cap
Voor ik zo'n cap ga kopen/passen (winkel is nogal ver weg) wil ik echter eerst wat meer weten, dus alle ervaringen zijn welkom!

Kort samengevat: Heeft iemand al ervaring met de cap van UVEX en wat vind je er van?
(enkele afbeeldingen vind je hier --> http://www.letty.nl/nl/catalogus/149/151/uvexhelmen)

Klein schopje, ik kan me Piet voorstellen dat er geen enkele bokker een UVEX cap heeft!
De caps stonden trouwens ook (met een klein stukje/advertentie) in de nieuwste Paard&Sport!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 05-12-09 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, schoppen is niet toegestaan, gewoon even geduld hebben.

rover_

Re: Ervaringen UVEX cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:41

Hoi Blijheid,
Heel herkenbaar probleem. Ik pas ook bijna geen cap. Heb nu een Equipar/Kieffer en dat gaat wel. Die is in ieder geval smaller en drukt niet op je voorhoofd. Maar geen gezicht.
Ik zag gisteren ook de paard en sport en ben ook op internet en bokt gaan speuren. Hoop dat er goede tips van bokkers komen die zo'n cap hebben.
Wat verstelbaarheid betreft, denk ik dat het wel mee kan vallen. De meeste caps zijn toch verstelbaar (bijv Casco)?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:50

Volgens mij heb ik die gezien bij de stand van Letty's op Paard en Koets, ze zagen er best goed uit, maar heb ze helaas niet even geprobeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:57

Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen met Uvex caps. Het schijnt dat ze ze bij van Rijs in Zevenhuizen verkopen, ik ga binnenkort eens passen daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:48

De caps zijn ook te koop bij Country Mill in Nijkerk, daar heb ik de tip van :j

Is er echt niemand die al ervaring heeft met deze cap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:20

Hier komen nog steeds gene ervaringen, maar als het goed is ga ik vanmiddag UVEX-caps passen, dus dan zet ik hier mijn eigen ervaringen wel neer voor wie dat wil.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:40

Ben benieuwd naar je ervaringen, ik ben prima tevreden met mijn Kavalkade maar wil er graag nog eentje bij die wat beter ventileert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:12

Vanmiddag ben ik de UVEX-caps wezen passen, jammer genoeg zijn ook deze caps niet smal genoeg en paste het voor geen meter.
De caps zijn ook niet in de breedte verstelbaar, terwijl ze wel zo worden geadverteerd. Ze zijn wel "gewoon" verstelbaar, en in hoogte verstelbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 16:36

Ik heb afgelopen zaterdag ook UVEX caps gepast, ik vond ze heerlijk zitten, heel fijn verstelbaar, niet met van die "klikjes" zoals de Casco's. Maarrr... ik vond het er niet uit zien! Tenminste, bij mij niet. Zoals mijn vriend zei: als je nou een springruiter geweest was, was het geweldig, maar voor in de dressuurring... ? De UVEX caps zijn nogal breed en "helm-achtig". Uiteindelijk zijn we met een GPA naar huis gegaan :D

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:46

Ik heb sinds een jaar ook een UVEX en ik wil niets andere meer....
-Je voelt 'm niet zitten.
-Makkelijk te verstellen.
-Geen last meer van een zweten hoofd als je van je paard afstapt.
De ventilatie is dus erg goed.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:30

Ik zit er over na te denken dat ik er van de week 1 koop.
Zit er te twijfelen aangezien ik een GPA jasje heb en graag de GPA speed air wil, maar ja die zijn 2 x zo duur :+

Van de week nog een x passen! bij ons in noordwijk en dan kijken wat of hoe.

Ik zou hem ook willen gebruiken voor de dressuur.
Kan je je knot wel in blijven doen?

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:29

Ja hoor dat gaat gewoon.
Hij valt niet zo laag zoals de GPA speed air.

CoriienRN schreef:
Ik zit er over na te denken dat ik er van de week 1 koop.
Zit er te twijfelen aangezien ik een GPA jasje heb en graag de GPA speed air wil, maar ja die zijn 2 x zo duur :+

Van de week nog een x passen! bij ons in noordwijk en dan kijken wat of hoe.

Ik zou hem ook willen gebruiken voor de dressuur.
Kan je je knot wel in blijven doen?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 07:42

Ja kom een beetje terug op me uvex, aangezien er bij ons in de buurt een opruiming is op gpa speed air. Dus vrijdag daar heen om te kijken of het de kleur is die ik wil.. en dan ga ik denk toch voor de gpa.
Zo niet dan word het de uvex :)

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 07:46

Ik ken Uvex alleen van de motorhelmen, en kan wel zeggen dat ik daar wel goede ervaringen mee heb.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 07:58

JA ze zijn echt ligt, maar goed morgen eerst maar de gpa passen :+

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:37

Deze cap heb ik ook gepast. Dit is een cap die niet geschikt is voor een ovaal vormig hoofd. Heb je een rond hoofd kan hij fijn zitten. Als je ovaal vormig hoofd hebt zou je de GPA speed air moeten passen. Helaas zat ik net tussen 2 maten in want de pasvorm zou perfect zijn voor mijn hoofd.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:53

Ja vind het ook erg moeilijk, bij de uvex krijg ik ook een beetje een raar hoofd :+
Ik ga vrijdag de gpa passen dus ik zie wel.

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:41

Ik heb ook een ovaal vormig hoofd, maar heb nergens last van.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:29

hippo schreef:

Kun je aan de zijkanten je handen er niet tussen stoppen? Ik kon aan beide kanten een platte hand er tussen doen := Dus voor mij veel te ronde cap, nog ruimer dan de HH cappen etc.

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:35

Glossi schreef:
hippo schreef:

Kun je aan de zijkanten je handen er niet tussen stoppen? Ik kon aan beide kanten een platte hand er tussen doen := Dus voor mij veel te ronde cap, nog ruimer dan de HH cappen etc.

Nee die van mij sluit juist heel mooi aan.
Welk model heb jij gepast?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:20

Nou ik heb toch de uvex!! hij zit echt heeeeerlijk :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:45

Geen idee welk model het was. Er waren meerdere maar ze waren allemaal even rond wat model van de cap betreft. Heb er 3 op mijn hoofd gehad. Geloof dat de duurste rond de 300 euro zat en die andere 2 tussen 100 en 200 euro.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:51

dinniedepooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:06

Ik heb sinds een paar maanden ook een UVEX cap en ik vind het een hele fijne cap.
Je voelt 'm bijna niet zitten, is op allerlei manieren verstelbaar. Nu met de kou heb ik een fleeceband om mijn oren. Ik kan de cap gewoon iets groter zetten zodat ie toch nog past.
Ook in de zomer is ie ideaal, want door de ventilatie schachtjes, wordt de warmte snel afgevoerd.
Vergeleken met de reguliere zware caps, is de UVEX cap wat mij betreft zeker een aanrader!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:18

Ja dat vind ik dus ook :D