Hoe scheermesjes opbergen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie84

Hoe scheermesjes opbergen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 10:44

Jaarlijks scheer ik voor andere mensen paarden. Ik heb inmiddels 3 setjes met mesjes. Als deze geslepen worden krijg ik ze terug opgevouwen in (kranten)papier.

Daarna doe ik ze dan altijd netjes in de koffer en gaan ze de kast in. Probleem is nu dat ze altijd licht beginnen te roesten (spikkeltjes), natuurlijk niet zo geweldig voor de mesjes, maar ook niet voor de machine.

Wie heeft tips zodat ze niet gaan roesten? Ik dacht zelf aan opbergen in een plastic zakje? Is het verstandig om ze in te smeren met olie of juist niet?

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Hoe scheermesjes opbergen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:47

Ik maak ze schoon, droog en dan doe ik er licht olie overheen. Dan in een plastic zakje dat ik afsluit, en binnen bewaren. Geen roest.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:14

Een klein beetje vet houden (olie) doet al wonderen, in een zakje of papier, dat maakt niet uit. je kunt ze ook opbergen in een bakje, wat je maar handig vindt. Maar vet houden maakt wel uit.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 14:50

ik maak ze schoon,vet ze goed in,doe ze in vettig papier en bewaar ze in een droge ruimte.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:20

Zo bewaar ik ze ook. Netjes schoonmaken, met olie insmeren en in pakken in geoliede servetjes oid in een plastic zakje. Ze blijven dan heel netjes. Ik heb nooit roest op mijn mesjes. Wel direct na gebruik schoonmaken en oliën, niet eerst nog dagen laten liggen.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 19:37

dank jullie wel :D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 13:00

BTW krantenpapier bevat grafiet (het zwarte). Dat heeft een polijstende werking en het is dus prima om de messen met krantenpapier in te wrijven.