veranderen rijvereniging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

estherha

veranderen rijvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 13:53

Ik heb een vraagje, hoe kun je van rijvereniging veranderen? Ik ben waarschijnlijk dit jaar nog lid van mijn oude vereniging maar wil naar een andere vereniging. Als ik nu een startkaart aanvraag staat daar mijn oude vereniging op, hoe gaat het met mijn winstpunten en startkaart als ik overstap naar een andere vereniging?

Anoeska27

Re: veranderen rijvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:36

Daar ben je nu te laat mee. Afmeldingen moeten voor 1 december bij de KNHS binnen zijn.

Je winstpunten blijf je behouden, je krijgt wel een nieuwe startkaart.

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:51

Anoeska27 schreef:
Daar ben je nu te laat mee. Afmeldingen moeten voor 1 december bij de KNHS binnen zijn.

Kleine nuancering: je kunt wel overstappen, maar bent bij beide verenigingen dan kosten verschuldigd omdat je, indien je wilt opzeggen, dit voor 1 december van het lopende jaar moet doen.
In dit geval is het voor jou dus handiger om eind 2010 over te stappen als je niet aan dubbele kosten vast wilt zitten.

Na het overstappen zijn je oude startkaart en -coupons ook niet meer geldig. Daarvoor krijg je nieuwe exemplaren met de gegevens van je nieuwe vereniging.

estherha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 16:20

dus als ik het goed begrijp, kan ik pas vanaf 2011 (klinkt verweg) lid worden van een andere club, maar als ik nu mijn startkaart aanvraag bij de oude vereniging houd ik wel mijn winstpunten, nadat ik in 2011 lid wordt van een andere club.
Ik was al bang dat ik idd te laat was, aangezien ik een nieuw paard heb, had ik niet verwacht zo snel weer te kunnen starten. De laatste weken gaat het met sprongen vooruit.
thx voor de reacties in ieder geval. Zat me nl suf te zoeken op de site van de KNHS, en het reglement was geen door komen aan met lezen.

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:28

Je kunt wel eerder lid worden, maar dan zit je met dubbele kosten omdat je te laat bent met afmelden bij je oude vereniging.

Als je een nieuw paard hebt, moet je in de hoogst gemeenschappelijke klasse starten. Wil je exact weten welke klasse dit is, neem dan even telefonisch contact op met de afdeling wedstrijdregistratie van de KNHS, dan helpen ze je meteen. Succes!

Timmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:35

Ik ben halverwege dit jaar overgestapt naar een andere vereniging. Heeft me niets extra's gekost bij de knhs behalve nieuwe coupons. KOstte me alleen contributie van de nieuwe vereniging extra.

estherha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 01:10

uhh nu wil ik nog wat weten. Nancemiss maakt me nu helemaal twijfelachtig. Ik weet dus eigenlijk niet wat mijn paard is gestart. Stel zij heeft hoger dressuur gelopen, wat ik eigenlijk niet denk. Ik ben nooit verder gekomen dan het b, dan kan ik toch gewoon b dressuur rijden? Hoe kan het anders dat ik wel eens mensen op wedstrijden rond zien rijden op een z dressuur paard van iemand anders in het b of l??

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 08:39

Als jij nooit hoger hebt gestart dan B-dressuur, is jullie gezamelijk hoogste klasse B-dressuur ;)

estherha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 11:22

oke nou snap ik het, bedankt allemaal!

lordus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:07

als je dan bent overgestapt van vereniging maar nog niet je startkaart of coupons binnen hebt mag je dan nog wel met je oude startkaart en coupons starten of moet je dan ook wachten op de andere? heb namelijk wedstrijd 14 januari en heb dan denk ik nog niks binnen

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:44

Nee, als je start met je oude spullen, heb je een onreglementaire start. Beste kun je morgen (voor 15 uur) de KNHS Servicedesk bellen en vragen om de status en evt. blanco coupons