Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MarChak schreef:Mijn merrie voert waarschijnlijk ook veel volbloed en wordt ook drukker en nerveuzer nu het kouder wordt, maar andere paarden zie ik ook wat drukker worden.
Verder vind ik ook 3 kg vrij veel, maar dat hangt ook wel af van welke brok je voert. Van een kwaliteitsbrok als Pavo of Havens is 2x daags 1/2 kg voor een recreatiepaard al snel voldoende om aan te vullen wat hij niet uit z'n ruwvoer haalt. Een goedkopere brok moet je vaak meer van voeren om aan alle vitamines, mineralen en spoorelementen te komen maar dat is maar een laag % van die goedkope brok en de rest van de brok bestaat uit goedkope koolhydraten = meer energie. En waarom voederbieten? Dat is water + suiker, dus nog meer energie.
Succes!
ellepel schreef:wat een boef zeg!
op de filmpjes zie ik een paard wat boos is ,hij gaat heel hard rondrennen en kijkt daarbij steeds buiten de bak.,
hangt hij erg aan andere paarden?
kan hij goed met merries oveerweg en minder met andere ruinen?
voeding..tja hij is niet zo dik,maar hij is ook niet breed gebouwd,dus zal hij nooit erg dik worden.
ik weet niet wat voor merk en soort brok hij nu krijgt?
de ponybrok van subli is echt een geweldig goed voer voor drukke en felle paarden.
je kunt hem een supplement gaan geven waardoor hij wat rustiger word
dit is er een:
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... ng/102401/
en hier staan er nog veel meer:
http://www.paardendrogist.nl/productgro ... sgevoelig/
in elk geval voor je met hem wat wilt doen,zet hem in de bak en laat hem lekker uitrazen.
eerst energie eruit en zijn hoofd leeg voor je met hem aan de gang kunt.
hij is erg geirriteerd en op zich lijkt het me geen onverstandig idee als je iemand gaat inschakelen die beter kan zien waarom hij zo doet.
hij komt op mij over alsof hij niet tevreden is,hoe ging dat vroeger dan met hem en jou?
is ook zeker een heel trots paard wat met respect behandeld wil worden,als je hem niet goed begrijpt kan hij zich vreselijk aan gaan stellen.
onnodig, en word denk ik tijd dat hij met zijn 4 benen weer terug op de grond gaat komen.
ellepel schreef:zijn altijd paarden die veel meegemaakt hebben he?
is hij echt zo gevoelig op zijn huid?
de lever kan in dit geval een rol spelen, een overbelaste lever,( door wat voor reden dan ook) geeft dit soort symptomen ook.
misschien hem eens laten nakijken dooor een holistisch arts?
denk dat je dan een heel eind komt.
hij zou denk ik rustiger zijn met alleen de merries?
heb zo het idee dat de klophengst ook veel stress geeft,als hij al zo macho is dan moet hij ook nog eeens zijn eigen harempje bij zich zien te houden
of gaat dat juist wel goed?
ellepel schreef:ik zou die lever weer laten nakijken.
als die ziek geweest is en nu met veel krachtvoer is dat wel een extra belasting he?
ohw en ik bedacht me net nog:
ken je de uitdrukking "iets op je lever hebben" ?
dat spreekwoord kwam er vandaan dat de lever voor woede staat.
lees dit es door:
http://spiriwiki.com/index.php?title=Lever_meridiaan
die shiatsu die in opleiding was was vast niet goed genoeg,wamnt ik denk dat als je een goede acupuncturist erbij haalt dat die echt wel met je paard kan opgaan..zou er een kundig iemand bij halen, misschien iemand als eric laarakker?