cap welke is aan te raden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

cap welke is aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 17:47

Mijn vriend wil geen cap op!
Rijden prima vind hij geweldig, maar cap op? nou dan maar niet rijden..

Hij snap het nut niet: Het zit op je hoofd, niet om je hoofd, beschermd je achterhoofd en oren niet..

En eigenlijk vind ik dat hij wel gelijk heeft :o En weet ik hier ook geen weer woord op te geven.
Hoe denken jullie hier over?

Ook heb ik caps gezien die wel veder in de nek lopen en meer de oren beschermen geen idee hoe die heten, iemand een idee?

Alvast Bedankt!
Laatst bijgewerkt door Jespri op 02-12-09 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

trustHim

Re: De voordelen van een cap en welke is aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:49

ligt sterk aan het model cap, als je bv harry's horse kijkt die sluit wel om je hoofd, en tja de voordelen van een cap hoef ik toch niet uit te leggen, scheelt je een hersenschudding, schedelbreuk etc

_Snow_White

Re: cap welke is aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:32

GPA's hebben ook meer bescherming maarja deze zijn wel weer duurder

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:39

Goed weerwoord om wel een cap op te zetten: Sommige verzekeraars vergoeden niet als je geen cap op hebt!

Een cap zit tot halverwege je hoofd, maar een cap is dikker dan jou hoofd, dus mocht je bijvoorbeeld op je achterhoofd vallen, dan vangt de cap de klap toch het meeste op, omdat de cap als eerste op de grond komt.

Een cap die verder in de nek loopt, als ik mij hier zo'n idee van vorm denk ik niet dat dit extra veilig is. Moet je voorstellen dat je op je achterhoofd klapt doordat je raar neerkomt, en dan met je nek tegen die rand aan knalt. Ik zie het al helemaal voor me.

Verder bestaan er ook nog mensen die hun cap niet dichtdoen. Dan kan je er nog beter geen opzetten. Met eigen ogen heb ik ervaren hoe het eraan toe ging met iemand die zn cap niet op had. Toen diegene van zijn paard viel, viel eerst de cap, en hij erbovenop! AU!

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:50

Lydiaaa schreef:
Verder bestaan er ook nog mensen die hun cap niet dichtdoen. Dan kan je er nog beter geen opzetten. Met eigen ogen heb ik ervaren hoe het eraan toe ging met iemand die zn cap niet op had. Toen diegene van zijn paard viel, viel eerst de cap, en hij erbovenop! AU!

Edit; zn cap niet dicht had!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:21

Ik vind persoonlijk GPA caps mooi en fijn zitten.
Harry's Horse heeft ook hele fijne caps, de prijs is ook iets aangenamer. :)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:26

Harry's horse caps zijn heel fijn.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:52

Mijn vriend wil wel een cap op maar hij is heeeeel slim dus hebben tot nu toe geen cap kunnen vinden in zijn maat :P. Wil hem leren paardrijden maar op de club is een cap verplicht vandaar.

Als je op je kop valt met cap heb je altijd minder verwondingen dan zonder, dat is wel iets dat zeker is. Maarja, als je er niet afvalt heb je m ook niet nodig he :P.

BartV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:34

Waarom geen cap op? Om de looks? Moet je eens kijken hoe iemand er uit ziet die zonder cap verkeerd valt, dat is pas een afknapper.

Misschien is zoiets voor hem dan: linkje

Ziet er wat sportiever uit, is er ook in helemaal zwart en is licht en luchtig. Zonder cap rijden is niet al te slim, helemaal niet als je nog geen 10+ jaar ervaring hebt.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:21

Cap bied idd geen achterhoofd bescherming, maar het scheelt toch al een stuk als je valt! Als ik zelf rijd vind ik een cap toch wel een veiliger gevoel geven :D

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:51

Ik heb altijd harry horse gehad. Prima dingen

angelabailey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:55

ik heb een kavalkade cap ook zeer fijne caps.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:56

Een cap heeft wel nut als je hard op je hoofd valt. Als je op je hoofd komt, kom je namelijk meestal terecht op de plek waar die cap zit. Natuurlijk zijn er ook soms momenten dat je beter een cap niet op had kunnen hebben, maar dat is een afweging van risico's die je zelf moet maken.
Rijdt je vriend al langer? Als hij dan geen cap op wil is het uiteindelijk ook zijn eigen keus. Is hij nog net begonnen met rijden, zou ik hem mooi verplichten dat ding op zijn hoofd te zetten. Als hij op jouw paard rijdt helemaal! Belangrijk is wel dat je een goedpassende vindt, anders kan je hem inderdaad beter aflaten.
Je hebt ook caps die je nek wel beschermen. Misschien dat je deze anders eens aan hem moet laten passen?