Ervaringen met Sectolin Clipper SE-600 ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Ervaringen met Sectolin Clipper SE-600 ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 17:00

Mijn oog is gevallen op een aanbieding van de Sectolin Clipper SE-600.
Nu ben ik benieuwd naar ervaringen uit eerste hand! Wie heeft dit apparaat of heeft er mee geschoren?
Is het een goed en krachtig scheerapparaat? Geschikt voor scheren het hele paard?

PatsyPatsy

Re: Ervaringen met Sectolin Clipper SE-600 ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:08

ik ben er heel tevreden over :) is zeker geschikt voor het gehele paard

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:49

Zoals ik begrepen heb moet hij best wel herrie maken, voor dat geld kun je beter een Heiniger Progress kopen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:50

Ik heb hem dus gekocht, inderdaad maakt hij een klereherrie. Maar voor het paard maakt dat niet uit. Hij vindt het eng of hij vindt het niet eng. Mijn paard interesseert het dus helemaal niet. Het apparaat scheert prima. Mijn tinker heeft bijv. ook een dikke lange baard en daar vliegt hij moeiteloos doorheen. 't Is een robuust apparaat dat echt bedoeld is voor het hele paard.
Ik heb net gisteren mijn tinker voor de 2e x ermee geschoren.

Ik vind het vergelijk met de Heiniger progress niet helemaal eerlijk; de sectolin was in mijn geval bijna 100 euro goedkoper.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:01

Bij de meeste winkels kost de sectolin SE-600 250 euro en dat kost de Heiniger Progress ook bij veeservice :)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 00:06

Nathalie84 schreef:
Bij de meeste winkels kost de sectolin SE-600 250 euro en dat kost de Heiniger Progress ook bij veeservice :)

Hij is een tijdje terug in de aanbieding geweest bij diverse winkels; ik heb hem voor 179 bij de paardendrogist gekocht.

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:38

ik heb hem voor 195 gekocht bij divoza

Boelie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:35

Ik heb ook staan twijfelen over de Sectolin Clipper SE-600 voor mijn Fjordje, en nog meer apparaten. Na veel advies heb ik besloten voor de Heiniger Progress te gaan. :)
Er stond bij de Sectolin Clipper ook dat hij meer geluid maakt dan vergelijkbare apparaten. Dat geluid wordt toch veroorzaakt door onderdeeltjes die langs elkaar heen gaan, waardoor die sneller slijt (heb ik me laten vertellen).
De Progress is relatief stil en schijnt ook lekker licht te zijn, dus fijn in gebruik. Of ie werkt moet ik nog zien hoor! :P Ik krijg hem hopelijk morgen binnen, dus meteen even testen. :)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:09

Ik heb ook die Heiniger progress en ik wil nooit meer iets anders. Ik scheer veel paarden voor andere en deze machine is gemaakt voor veel scheerwerk. Tot nu toe bevalt hij uitstekend en is in vergelijking met andere apparaten heel stil.

Ik zeg ook bij de gemiddelde winkel, afgezien van aanbiedingen, zijn ze qua adviesprijs gelijk.

Ik geef alleen mijn advies, wat je ermee doet moet je natuurlijk zelf weten :).