De situatie:
Ik heb twee schatten van pony's, een Welshje en een Arabier. Beiden dus wel lekker heethoofdjes. Hier heb ik weinig uitrijmogelijkheden, het dichtsbijzijnde bos is ½ uur weg met de trailer. Ik heb vorige zomer voor het eerst een buitenrit gemaakt met het duo (ik op de Arabier, mijn zusje op het Welshje) en hier viel me op hoe ze hiervan opknapten. Ik durfde het eigenlijk nooit aan omdat het Arabiertje nogal kan schrikken, maar hij vond het prachtig.
Nu hebben we ook een vaste plek op Terschelling, dus laat ik mijn knolletjes alle vakanties achter om lekker van het eiland te gaan genieten. (Het Welshje is trouwens een souveniertje dat ik heb meegenomen vanaf het eiland.) Ik heb hier genoeg pony's om me bezig te houden, maar mijn eigen pony's staan te nietsen thuis.
Ik ben dus aan het bekijken of het mogelijk zou zijn om ze komende zomervakantie mee te nemen. De andere vakanties vind ik niet lang genoeg, vooral het Arabiertje zal even moeten bijkomen van de reis. Het gaat om een periode van 5 weken, anders hebben ze dan gewoon vrij thuis en staan ze lekker op de wei te nietsen. Nu loop ik echter tegen de volgende dingen aan.
- 1. Mijn ouders kunnen/durven niet met een trailer te rijden, maar ik heb van iemand gehoord dat er iemand is die vaker paarden naar Terschelling vervoerd. Echter weet ik niet de naam en kosten hiervan.
2. Is het niet te stressvol voor de paarden? Ik weet dat het Welshje helemaal nat was toen ze van de boot afkwam, verder was er geen probleem. Maar zou mijn (over)gevoelige Arabier dit aankunnen?
Persoonlijke ervaringen zijn ook altijd welkom!
Alvast bedankt

Vader was Partout, van Liesbeth Zorgdrager. Ik werk in de vakanties op de prairie, zo kende ik haar.
Hoewel mijn haffie het strand juist weer heel saai vond, maar de duinen angstaanjagend
Maar goed, daar kunnen ze aan wennen natuurlijk
)