Rijverenigingendrama!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nozliwki

Rijverenigingendrama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 02:35

Ik zie door de bomen het bos niet meer! Ik wil met mijn paardje volgend jaar gaan starten, en wilde alvast lid worden bij een vereniging, maar ik heb geen idee meer waar te zoeken. Of verenigingen zitten vol, of zijn schreeuwend duur, of passen absoluut niet bij wat ik zoek.

Ik ben op zoek naar een rijvereniging, die een beetje betaalbaar is, waar ik een kwalitatief redelijk goede clubles bij kan rijden, kan starten op concours (startkaart e.d.) zonder alle rompslomp van verplichte bardiensten zoveelkeer per jaar en dure bijdrages en entreegelden.

Waar letten jullie op bij het uitzoeken van een nieuwe rijvereninging?

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 04:13

bereikbaarheid
openingstijden
betaalbaar
schoon
ben niet in het bezit van een eigen paard dus:
enthousiasme van personeel naar de paarden toe
fysiek en karakter rijpaarden
is het tuig onderhouden
mogen paarden buiten de manege starten

??

chocobroodje

Re: Rijverenigingendrama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 05:02

Er zijn ook rijverenigingen die geen les geven maar waar je wel je startkaart kunt aanvragen. Je lessen zou je dan gewoon prive kunnen volgen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 07:50

Ik denk dat je je bij een rijvereniging met een grote betrokkenheid (lessen en activiteiten) toch ook wel moet verwachten aan een bepaalde wederdienst. Democratische prijzen moeten ergens vandaan komen, dan moeten de leden ook een handje toesteken op concoursen en andere evenementen.

Ik ben 'maar' startkaartlid en zit toch ook braaf bij onze vereniging op het secretariaat, of te tellen, of ben ringmeester oid op het jaarlijkse concours.

Waar ik op let en wat ik van veel groter belang vind is de snelheid en securiteit van het secretariaat. Een secretariaat waarvan het telefoonnummer niet eens meer klopt, of drie weken later een keer antwoordt, wat moet ik daarvan verwachten als het gaat om betalingen of inschrijvingen voor concoursen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 09:58

Ik ben van 2 verenigingen lid. Bij de ene vereniging voor mijn startkaart, dit is een puur papieren vereniging. Je regelt alles zelf en dat vind ik ideaal.
Bij de andere vereniging ben ik lid voor het gebruik van de binnenbak. Omdat ik nu toch ook betaal voor de clublessen ga ik daar nu ook maar naar toe.
Bij sommige verenigingen kun je vrijwilligerswerk afkopen voor een bepaald bedrag.

Ik weet niet in welke buurt je zit, maar anders wil ik wel wat bedragen en verenigingen doorgeven per PB.

nozliwki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 11:21

Bedankt voor jullie reacties! Ik zit in Borne/Twente.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:01

nozliwki schreef:
Ik ben op zoek naar een rijvereniging, die een beetje betaalbaar is, waar ik een kwalitatief redelijk goede clubles bij kan rijden, kan starten op concours (startkaart e.d.) zonder alle rompslomp van verplichte bardiensten zoveelkeer per jaar en dure bijdrages en entreegelden.

Typisch geval van 'voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten'? ;)

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:05

Ik betaal 40 euro per jaar, voor lidmaatschap bij de vereniging. Hier krijg je dan ook niks voor, behalve het regelen van de startkaart bij de KNHS.
Ze organiseren zelfs zelf maar 2x per jaar een dressuurwedstrijd

Tikamishu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:27

ik heb alleen een startkaart de rest regel ik helemaal zelf. en betaal 30 euro per jaar

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:33

Ik heb liever geen clubles, maar juist prive-les.
Verder kijk ik naar de prijs en wat ik daarvoor terug krijg.

Ben lid geworden van een vereniging die 2 binnenbakken tot hun beschikking heeft en 1 x per maand een wedstrijd houdt. Vaak was die al vol en mensen die lid zijn, krijgen voorrang met inschrijven.
Voor mij was dat wel een reden om daar lid te worden.
Verder heb je zelf alles in eigen hand - inschrijven,coupons aanvragen etc etc

Bardiensten etc etc is ook niks voor mij.
Heb wel een paar x geschreven bij de jury, maar wil geen verplichte "vrijwilliger" worden.

Wel iets duurder, maar vind dat niet erg 97,- pj

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:35

ik ben lid van een rijvereniging waar je ook alleen startkaart lid ben en betaal zo.n 55 euro per jaar naast het KNHS lidmaatschap

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:10

Wat een geld allemaal voor eigenlijk weinig.
Ik betaal 28,- per jaar en krijg dan ook nog voorrang bij wedstrijden en korting per proef.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:21

Jeetje wat zijn wij dan goedkoop
Bij ons betalen de leden 20 euro contributie we hebben geen clublessen en ruiters moeten alle wedstrijden zelf inschrijven en zelf voor coupons zorgen ed
Verder onrganiseren wij in het winterseizoen 8 dressuur wedstrijden met 2 proeven waarbij de leden voorrang hebben op de inschrijving plus 1.50 euro korting per proef
en dan in de zomer een dressuur week waar 5 dagen achter elkaar wedstrijd
Als je dus al alle wedstrijden in de winter meedoet dan krijg je dus eigenlijk van onze club geld toe hihi
En ik moet zeggen dat we dit al jaren op 20 euro hebben staan en dat we genoeg geld overhouden van de wedstrijden om te zorgen dat we fatsoenlijk materiaal hebben op het secretariaat en 2 ringen waaronder 1 kunststof en spring materiaal wat aan de eisen voldoet

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:25

Ik ben lid van de Sallandruiters te hardenberg.

Voor 150 euro ben je een jaar lid. Mag je 1x per week lessen.
Voor 50 euro (volgens mij) er bij heb je een sleutel van de manege en kan je er heen als je wil trainen.
Je kunt je startkaart er bij aanvragen
Ze hebben elk jaar clubkampioenschappen, een 'kerstrijweek'' met gastlessen en een onderling concours.
En de Hardenbergse ruiterdagen worden er gehouden.
Ik weet niet of je hardenberg te ver weg vind

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:29

Het moet linksom of rechtsom. Als jij niet veel wilt betalen, kan je ook niet veel verwachten kwa activiteiten/les/service. Verenigingen draaien op vrijwilligers, dus als je niet wilt helpen dan krijg je dus ook geen activiteiten.

Ik betaal geloof ik 19 euro per jaar. Bij ons zijn veel mensen startkaartlid, waardoor elk jaar de organisatie van de concoursen op losse schroeven staat. Het is dat er nog wat vaste mensen van stal/manege helpen, anders zouden die allang niet meer doorgaan. Wij moeten dan ook voor steeds meer zaken gewoon personeel in gaan huren, waardoor de korting op de proeven voor leden vervallen is, en de contributie echt omhoog moet. Het is kiezen of delen als je wat wilt organiseren: betalen of meehelpen.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:33

Ik betaal € 55,- per kwartaal waarvan € 15,- lidmaatschap vereniging is. Dus € 40,- voor lessen per kwartaal. Wat ik voor een vereninging goede lessen vind.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:59

Je zult eens kunnen informeren bij De Dalruiters in Weerselo.
Er is elke week goede clubles en het is er ook erg gezellig.
In de zomer lessen wij op 'ons eigen' veldje waardoor de kosten goedkoper zijn. In de winter lessen we bij de manege en daar wordt wel huur voor betaald natuurlijk.
Verder organiseren wij 1 x per jaar een pony en paardenconcours en daar wordt dan wel medewerking bij verwacht. Verder 3 x per jaar parkeren regelen op De Weerselose markt en dat was het volgens mij wel qua verplichtingen. Er is ook nog elk jaar Hubertusrit & Clubkampioenschappen voor de leden, dit is altijd erg gezellig!
Verder is Weerselo goed te doen vanaf Borne

Voor evt. goede dressuurles raad ik je de Boeskoolruiters in Oldenzaal ook nog aan!

www.dedalruiters.nl (zijn druk bezig met een nieuwe site)
www.boeskoolruiters.nl

Als je alleen een papieren vereniging wilt kun je naar De Bogelscamp gaan in Denekamp. Maar ook die organiseren concoursen en daar wordt dus ook medewerking verwacht. Hun geven geen lessen geloof ik.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 15:28

Gaat het om een paardenvereniging of een ponyclub?
Ik zit namelijk bij ponyclub deldenerbroek (Ambt-Delden), hele mooie accomodatie.
Paardenvereniging is 7 buurtschappen en op de site staat het volgende:
Niet Rijdend Lid :
€ 25,--per jaar*
€ 125,-- entreegeld (eenmalig)
http://www.zevenbuurtschappen.nl/lidmaatschap.htm
Dan heb je ook nog Hagmolenruiters maar daar weet ik verder niet zoveel over.
http://www.hagmolenruiters.nl/