Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Baal schreef:Kan nooit veel meer zijn dan 300kg, dus mag je er ca. 450kg in laden (als ie dat kan houden). Mag je gewoon met B trekken.. ongeacht de auto die ervoor staat.
annastasia schreef:Jouw auto mag ongeremd 500 kg trekken en geremd 800 kg
dat karretje wat je gezien hebt kan dus iig al niet, een paardentrailer wordt 'm ook niet.
HIER GA JE TOCH SERIEUS GEEN LEVENDE HAVE MEE VERVOEREN HE!?!?!?!
Het is gewoon handig om een extra laadruimte te hebben voor vervoer van grote spullen. Natuurlijk zet ik hier geen paard in
Napie schreef:Officieel mag je in een kleinveetrailer of paardentrailer geen andere materialen vervoeren als kleinvee en paarden. Hier wordt zelfs bij ons bij de vuilstort regelmatig gecontroleerd. Een boedelbak huren kan goedkoper zijn.
annastasia schreef:Wel gedaan..Jammer dat hier niet helemaal over nagedacht is.
annastasia schreef:Bestaan er aanhangers >350kg die ongeremd zijn?TS, kijk eens op je kentekenbewijs. Hoeveel mag je auto ongeremd trekken?
Dat is wat het spultje max mag wegen, en ik denk dat het niet genoeg zal zijn voor je auto.
annastasia schreef:Gaat het hier niet over ...Wat betreft een geremde paardentrailer:
annastasia schreef:Niet van toepassing tot 750kg.Hoe zwaar is de auto leeg?
annastasia schreef:Idem: enkel van toepassing >750kg én als dit vermeld staat in het kentekenbewijs v/d auto.Hoeveel is de max massa van de auto?
annastasia schreef:... en de max. kogeldruk moet ook kloppen, en de verlichting moet deugen...wat mag de auto geremd trekken?
wat mag de auto ongeremd trekken?
annastasia schreef:Wordt moeilijk als je niet weet hoeveel het aanhangertje weegt.. want dat was de vraag van TSDat heb je iig nodig om een goede berekening te kunnen maken.
Daarnaast de FAQ even gebruiken en je weet precies hoe het zit
annastasia schreef:Een ponytrailer zou dus prima kunnen: ongeremd, leeg gewicht 350kg , max belaadbaar 750kg .. bestaan gewoon hoor.HIER GA JE TOCH SERIEUS GEEN LEVENDE HAVE MEE VERVOEREN HE!?!?!?!
Jouw auto mag ongeremd 500 kg trekken en geremd 800 kg
dat karretje wat je gezien hebt kan dus iig al niet, een paardentrailer wordt 'm ook niet.
Baal schreef:Kan nooit veel meer zijn dan 300kg, dus mag je er ca. 450kg in laden (als ie dat kan houden). Mag je gewoon met B trekken.. ongeacht de auto die ervoor staat.
(Niks slechts over deze auto's, maar ik zou er geen trailer achterhangen...) daaf4ever schreef:Weet iemand misschien het gewicht van een kleinvee/mini trailertje?
Zoiets als dit: http://link.marktplaats.nl/296191712
En tot hoeveel kg mag je trekken met een B rijbewijs?
annastasia schreef:<knip>
En dan die antwoordjes op mijn verhaal, ik ben wel eens benieuwd hoe jij rondrijd: een pinda met een aanghangertje van 750 kg erachter? Ook dan ben je geheid in overtreding.
<knip>
Baal schreef:Zag net staan dat 'n Smart NIETS mag trekken.. dus geremd of ongeremd maakt niet uit.
Anastasia heeft dus wel gelijk: het maakt uit welke auto je ervoor zet.