Chagrijnig paard na andere paarden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nymfe

Chagrijnig paard na andere paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 13:15

Mijn paard stond in een box waar ze met drie paarden kon neuzen maar wel in eigen box.
Daar Sprongen ze na elkaar toe met de oren in de nek. ze is altijd al zo geweest, ze heeft ook voederneit wat zou je hier aan kunnen doen?

AmigoLove1

Re: Chagrijnig paard na andere paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:50

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wel een soortgelijk probleem!
Ik rijd een paard, in de carrouselles. Tijdens de carrouselles moet je dus veel naast/tussen andere paarden rijden! Zodra er een paard in de buurt komt, gaan z'n oren plat in zijn nek en wil hij bijten en trappen! Wat is hieraan te doen?

nymfe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 17:27

Ik heb ook geen idee wat je eraan moet doen, die van mij wil dan ook bijten en heeft ook de oren plat in de nek.

AlterEvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:50

niet teveel aandacht aan besteden, maar wel rekening mee houden. Ook anderen even waarschuwen dat ze niet té dicht in de buurt komen, bijv een rood lintje in de staart...

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:54

Dit is allemaal heel natuurlijk gedrag voor een paard. Is gewoon dominatie naar andere paarden zoals jullie het vertellen. Hier kun je niets aan doen, je kunt met rijden een rood strikje in de staart doen en de mensen voor de les waarschuwen dat het paard kan trappen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:59

Die van mij kan ook behoorlijk chagerijnig doen naar anderen. Dit doet hij alleen met het rijden. Ik negeer het maar gewoon, zet hem aan het werk. Dan heeft hij geen tijd om te chagerijnen.