Trailerkeuring Bovag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessaar

Trailerkeuring Bovag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 09:21

Ik ben aan het kijken naar een 2de hands trailer en deze is in maart 2009 nog Bovag goedgekeurd. Weet iemand dan of hier een rapport voor afgegeven wordt? Ik weet bij een apk keuring van een auto krijg je zo'n blaadje mee met de eventuele opmerkingen. Wordt er bij een Bovag keuring ook zoiets afgegeven?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:45

Yep, de bovag geeft een rapport uit. Hoe zinvol dat rapport is, met name op het gebied bodems en zo, kun je je afvragen, maar het zegt in ieder geval iets over de technische staat (remmen, licht, koppeling).

chrisje_83

Re: Trailerkeuring Bovag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:45

Ik zou hem door een onafhankelijk station of door iemand die er veel verstand van heeft na laten kijken.

Marcella

Re: Trailerkeuring Bovag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:53

Ik zou iedere trailer die je tweedehands wil kopen laten keuren (aankoopkeuring) door een onafhankelijke garage het liefst nog Bovag.

Heb hierdoor een keertje kunnen voorkomen dat ik een volledige miskoop deed, want bij de keuring kwamen ze er achter dat het volledige onderstel door en door was.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:24

ikke schreef:
Yep, de bovag geeft een rapport uit. Hoe zinvol dat rapport is, met name op het gebied bodems en zo, kun je je afvragen, maar het zegt in ieder geval iets over de technische staat (remmen, licht, koppeling).

En dan alleen op de dag van keuren, daags erna kan hij afgekeurd worden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:36

friesiszwart schreef:
ikke schreef:

En dan alleen op de dag van keuren, daags erna kan hij afgekeurd worden.

Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Mijn auto wordt APK afgekeurd, ga naar een andere garage, auto goedgekeurd, duh.......
Je kunt er 100 rapporten bij doen, als je niet weet hoe je die rapporten moet lezen, danwel er geen nette uitleg bij krijgt, is de boel alsnog zinloos, want je kunt er niks mee.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:13

Een Bovag keuring kost je max 100 euro en zegt weldegelijk wat over de kwaliteit van de gekeurde trailer op dat moment.

Onze (onlangs ingeruilde) trailer is in mei 2009 gekeurd,op dat moment was een smal strookje aan de achterzijde van de bodem iets zachter aan het worden.
Eind november bleek de bodem toch wel voor een aanmerkelijk groter stuk zacht te zijn geworden en moest de bodem worden vervangen.

Mijn advies is om de aan te kopen trailer te laten keuren door een Bovag-erkende aanhangwagenmonteur. En natuurlijk niet door de verkopende partij zelf, ook al is deze ook Bovag-erkend ;)