klasse B

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxmelissyxx

klasse B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 21:20

heeeee alle bokkkerss!! :D
wie weet eigenlijk wat je allemaal precies doen voor de B en L ?
hoeveel winstpunten moet je hebben om de b te kunne rijden??
en bij de L???
moet je ook bij de B kunne nageven,,???

fijn dat jullie me misschien kunne helpen...

xxxxx melissa

judith__

Re: klasse B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:23

HoiHoi,

je moet je paard in de B goed ondercontrole kunnen hebben.
hij moet mooi nagevelijk lopen.
en hij moet een mooie uitgestrekte draf kunnen laten zien.
een arbeids galop en draf.
en natuurlijk moet je hem mooi gelijk waardig kunnen terug nemen.

je hebt 10 winstpunten nodig om verder te mogen naar de L1

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:25

Als je kijkt op www.dressuurproeven.nl dan kun je alle proefjes lezen en kun je precies zien wat er gevraagd wordt ;)

Om in de B te kunnen rijden heb je geen winstpunten nodig. Waar wil je die vandaan halen?
Voor de volgende klasse mag je over met 10 winstpunten, maar dat is niet aan te raden. Je kunt beter pas overgaan als alles bevestigd is.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:29

Silence schreef:
Als je kijkt op http://www.dressuurproeven.nl dan kun je alle proefjes lezen en kun je precies zien wat er gevraagd wordt ;)

Om in de B te kunnen rijden heb je geen winstpunten nodig. Waar wil je die vandaan halen?
Voor de volgende klasse mag je over met 10 winstpunten, maar dat is niet aan te raden. Je kunt beter pas overgaan als alles bevestigd is.

De laatste opmerking snap ik niet, hoezo is niet alles bevestigd als je 10 winstpunten hebt? :)
Hoe verklaar je dan de mensen die niet vaak (de mogelijkheid hebben om) op wedstrijd (te) gaan en daardoor de klasses niet ver uitrijden?
Van wat ik van jou begrijp is dat je persé heel veel winstpunten moet hebben en pas bevestigd bent, terwijl thuis trainen dus niet uitmaakt?
Vreemd, zo ervaar ik dit namelijk niet!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:33

Puissance schreef:
Silence schreef:
Als je kijkt op http://www.dressuurproeven.nl dan kun je alle proefjes lezen en kun je precies zien wat er gevraagd wordt ;)

De laatste opmerking snap ik niet, hoezo is niet alles bevestigd als je 10 winstpunten hebt? :)
Hoe verklaar je dan de mensen die niet vaak (de mogelijkheid hebben om) op wedstrijd (te) gaan en daardoor de klasses niet ver uitrijden?
Van wat ik van jou begrijp is dat je persé heel veel winstpunten moet hebben en pas bevestigd bent, terwijl thuis trainen dus niet uitmaakt?
Vreemd, zo ervaar ik dit namelijk niet!

Ze bedoelt dat je niet naar je winstpunten moet kijken om over te gaan naar een volgend niveau maar naar het africhtingsniveau van het paard.
Of het voldoende bevestigt is om over te stappen, dit niet altijd het geval is ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:35

Dat bedoel ik inderdaad. ;)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:36

Dan nog vind ik het raar: het africhtingsniveau staat in mijn ogen los van of je nou 10 of 30 winstpunten hebt.. :=
De snelheid waarmee je die te pakken hebt gekregen er buiten gelaten. ;)
Nouja, oké. Voor iedereen zal dit anders zijn natuurlijk.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:19

Puissance schreef:
Dan nog vind ik het raar: het africhtingsniveau staat in mijn ogen los van of je nou 10 of 30 winstpunten hebt.. :=
De snelheid waarmee je die te pakken hebt gekregen er buiten gelaten. ;)
Nouja, oké. Voor iedereen zal dit anders zijn natuurlijk.

Nee hoor je zegt nu precies wat wij zeggen, het africhtingsniveau staat idd los van je winstpunten :D

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:33

Ik vat het stukje dat ik vetgedrukt heb gemaakt uit het citaat van Silence anders op alsof je nog niet bevestigd bent bij 10 winstpunten. :')
Nouja, zolang je maar bevestigd bent als je overstapt, toch? :D

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:36

Haha verkeerd begrepen maar jullie bedoelen allebei hetzelfde :)
Het is inderdaad handig om die site even te bekijken, zo kun je zien wat voor dingen er worden gevraagd in de B en wat er word gevraagd in de volgende klasse, zodat als het gaat je daar vast wat voor kan oefenen :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:58

De vragen van de TS zijn vragen die makkelijk zelf op te zoeken zijn in de regelementen op de site van de KNHS. Daarom hier een slotje.