Stel, je bent in een verkeerde klasse gestart met je paard/pony. Je hebt bv M- gestart en je moest in de L klasse starten.
Wat zijn de sancties daarop? Ik weet dat je een brief krijgt van het KNHS, maar wat gebeurd er daarna, moet je zakken in klasse, kan je blijven rijden mits een boete te betalen?
weet er iemand dit?
Lielle
Geplaatst: 30-11-09 12:45
ja, je moet terug naar de klasse waarin je had moeten starten, je kan een boete krijgen, evt winstpunten ben je kwijt, en vroeger werd het ook nog wel eens zo gedaan datje het dan MOEST uitrijden tot het maximaal toegestane aantal winstpunten, maar ik weet niet of dat nog zo is.
zou natuurlijk vreemd zijn als je kon blijven starten in die klasse en alleen een boete hoefde te betalen. Dan hoef je ook gen moeite te doen voor wp'en en kun je die boete wegstrepen tegen je inschrijfgeld.
Wel raar dat je eerst al 6 maanden in een klasse rijdt, er 6 maanden niks op gezegd wordt, en dan op een keer krijg je ik weet niet hoeveel brieven in de bus, dat je verkeerd bent gestart.
Oei! Maar je weet toch in welke klasse je moet starten? Toen ik met de Fries begon heb ik vooraf de KNHS gebeld om te checken of hij al eerder was gestart. Plus de KNHS loopt vaak een beetje achter met hun administratie, dus tja, dna kan je best een half jaartje boven je stand leven tot ze erachter komen...
Ze lopen/liepen inderdaad achter. Mijn punten waren niet bijgeschreven omdat ik niet startgerechtigd was in die klasse en toen ik belde zagen ze dat ik dispensatie had gekregen.
Je krijgt dan een brief met de notie dat je in een verkeerde klasse bent gestart en daar staat dan een waarschuwing in dat als je dat nogmaals probeert dat je dan een boete krijgt of geschorst wordt.
(Heb ook ooit zo'n brief gehad omdat ze mijn M winstpunten nog niet geregistreerd hadden van 5 jaar daarvoor ofzo Ik blij dat ik altijd mijn startcoupons bewaarde...).
notterdam
Geplaatst: 30-11-09 21:13
proberen uit je halen wat je kan
Deertje
Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-09 23:19
probleem is ondertussen opgelost. Ik heb in Belgie verschillende paarden in het Z gereden, en ik mag in deze klasse blijven rijden omdat ik dit kan bewijzen. Had dus wel gelijk, maar het KNHS wist dit niet
KNHS is hier niet zo concequent in hoor. Lesklant van mij is met 8 winstpunten gepromoveerd (dacht er al 10 te hebben behaald) en kreeg dus een brief van de KNHS. Ik heb er een telefoontje aan gewaagd en ze hebben het gewoon getollereerd en ze hoeft niet te degraderen o i d
Deertje
Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-09 09:17
ja, en echt goed met het bijhouden van hun papieren zijn ze precies ook niet, ik had dit destijds al moeten bewijzen omdat ik met een paard meteen in het Z wou starten, dus normaal zouden ze het toch nog moeten weten, maar goed, het probleem is opgelost
je moet maar eens bellen, heb ik ook gedaan, dan weet je meteen waarover het gaat. het kan ook zijn dat ze de standen niet goed bijhouden en dat ze die punten van de pony's niet hebben overgenomen. Heb je de startcoupons nog?
Startcoupons van de winstpunten bij de paarden wel,maar van de pony's niet meer. Maar die van de pony's staan ook vermeld als ik inlog op mijn knhs. Heb gemaild want waren gisterniet open.als ik morgen niks hoor dan bel ik zoiezo...heb komend weekend weer L1 opgegeven namelijk. Vind het wel echt raar...