Het ging de eerste week erg goed, en ze was ook erg rustig

Nu is er alleen een probleem; want haar box grenst aan die van een andere merrie, ze kunnen elkaar dus zien, maar net niet aanraken.
Mijn merrie is 19, die andere merrie 8.
Alleen Beauty is helemaal geobsedeerd door dat paard. Ze gaat de hele dag in de hoek staan graven. Haar hele hoef is recht afgesleten, en daar ligt geen vlas. Ik kan het iedere keer terug blijven strooien, maar ze blijft het doen!
Als ik haar dat zie doen verhef ik mijn stem dat het niet mag!
Als die merrie naar buiten gaat, gaat Beauty heel onrustig doen in haar box! Heen en weer rennen, graven en hinniken. Ze staan soms samen, en staan dan heel innig met elkaar! Als de een maar één pas verzet, doet de ander dat ook!
Met rijden is het ook niet altijd even leuk, want ze hinnikt constant door. Heb haar 1,5 week vrij gegeven omdat ik dacht dat dat hielp, maar dat was helaas niet zo

In de paddock gaat ze constant heen en weer lopen/draven en hinniken. Ze kan niet rustig staan totdat dat andere paard bij haar word gezet.
Dit doen we dus maar zelden, omdat ik straks anders helemaal niks meer met haar kan als we iedere keer toegeven.
Beauty heeft onzettend veel energie, en is in haar gedrag heel jong! Zo werd ze vorige week 7 geschat, terwijl ze dus 12 jaar ouder is!!
Wie weet waar dit door kan komen, en hoe we dit kunnen verminderen/oplossen?
Ik roep idd alleen 'HE'.