Atec of Humbaur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Atec of Humbaur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 22:02

Ik ben vandaag bij meerdere dealers wezen kijken voor een nieuwe 2-paards trailer. Uiteindelijk moet de keuze gemaakt worden tussen de Atec Diamond en de Humbaur Spirit. Allebei houten trailers, rubber gietvloer, trapbescherming van rubber, gegoten dwarslatten op rubber laadklep, een automatisch zeiltje en ze ontlopen elkaar kwa prijs ook niet veel. Zelf ben ik op dit moment een tevreden gebruiken van een Atec 1 1/2 paards Starline.

Hebben jullie nog tips, adviezen, gebruikerservaringen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:46

Humbaur!
Kijk er voor de gein eens onder de vloer. Een goede trailer heeft een doorlopende balk vanaf de koppeling tot aan de achterbalk..........

frankiej

Re: Atec of Humbaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:55

mij is wel eens verteld dat bij humbaur erg bezuinigd wordt op het staal: veel onderdelen alleen maar gelakt en niet volbad gegalvaniseerd. dat roest binnen no time natuurlijk. atec ken ik niet.
humbaur maakt overigens ook vrachtwagenopleggers en die zijn wel heel degelijk en netjes. maarja daar hebben ze natuurlijk een naam hoog te houden

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:22

humbaur.
Ten eerste om wat Ikke zegt.
Daarnaast heb ik verschillende atec trailers gezien die mankementjes hadden.

Mensen op stal hebben een humbaur en ik moet zeggen dat ik het toch nog zeer degelijke trailers vindt.
Al is het spul wel een stuk minder ''massief'' als mijn Bockmann.
Maar daar is het gewicht dan ook weer naar.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:40

Ik weet eerlijk gezegd niet wat de wegligging van humbaur is, maar ik heb altijd begrepen/gehoord dat die van een Atec niet zo super is.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 09:28

Wat chassis betreft: de Humbaur heeft (zoals Ikke schrijft) een langsdragerchassis. Alleen mis ik (bij model Spirit) aan de buitenzijde 3 zijwandsteunen die extra stevigheid aan de opbouw geven.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 10:31

Ik heb in 2003 een nieuwe 2-paards Atec gekocht en die functioneert prima. Hele eenvoudige trailer die goed achter mijn auto ligt. Gaat elk jaar voor een beurt en tot op heden niks mis mee geweest.
Een relatief goedkope trailer maar wel een goede prijs / kwaliteit verhouding.

Als ik meer bidgethad gehad destijd had ik misschien een ander merk gekozen, maar ik had liever een nieuwe Atec dan een tweedehands duur merk..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 15:42

Mijn keuze is toch op de Atec gevallen. Ik ben al jaren een tevreden gebruiker en hoop dat ik dat nog vele jaren kan blijven. Bij de Humbaur viel het ledig gewicht mij ook erg tegen, ook dat is iets waar ik rekening mee moet houden.
In ieder geval allemaal bedankt voor jullie meedenken!