Ervaringen lange chaps voor de kou en regen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dayna

Ervaringen lange chaps voor de kou en regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 15:59

Ik wil voor de komende winter graag van die lange chaps kopen voor over de rijbroek, welke je zowel beschermen tegen de kou als de regen. Nu ben ik al een beetje op onderzoek uit gegaan en ik heb ontdekt dat er lange chaps te koop zijn van neopreen, maar ook van andere waterdichte stoffen.

Nu ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn met lange chaps? Wat voor kan ik het beste kopen? Zit het nog een beetje comfortabel met rijden?

Ik hoor graag van jullie! :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:03

Ik had leren chaps, en ik vond ze geweldig! Waterdicht en inderdaad wat warmer. Met rijden niks geen last, alleen met opstijgen op grotere pony's/ paard...ging wat stroefer :P
Ik heb ze nu nog, maar 1 kant in ingescheurd tijdens regelmatig rijden op een zadel waarvan de lepel met een elastieken band was 'gemaakt'...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:14

Ik heb de lange chaps van Kitt en ben daar echt heel erg tevreden over :j
Ze kunnen een aardige bui hebben maar je moet niet de hele dag in de stromende regen rijden, dan gaan ze toch doorlekken.

Dayna

Re: Ervaringen lange chaps voor de kou en regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 16:16

Haha := ben ook niet van plan om hele dagen in de stromende regen te gaan rijden hoor, maar het zou fijn zijn als ze toch wel een uur kunnen houden. Daarnaast moeten ze ook warm zijn, want ik ben nogal een koukleum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:17

Een uurtje houden ze zeker en ze zijn echt heerlijk warm :j

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 16:18

En hoe vallen deze chaps? Ik heb namelijk erg lange slanke benen. Heb je er verder geen last van tijdens het rijden?

paardje1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:32

Mijn vriend heeft ook lange chaps, hij is er zeer tevreden over en draagt ze altijd in de winter op zijn jeans omdat hij dan lekker warm heeft tijdens het rijden! :-)

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 21:48

paardje1989 schreef:
Mijn vriend heeft ook lange chaps, hij is er zeer tevreden over en draagt ze altijd in de winter op zijn jeans omdat hij dan lekker warm heeft tijdens het rijden! :-)

Wat voor chaps heeft hij?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:55

ik heb de fleecegevoerde chaps van horseware, echt heerlijk, kan je ook bestellen bij josie hier op bokt

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:07

Ik heb ook die van kitt. Bevallen prima! heb er nog niet mee in de regen gereden. Ze houden in ieder geval wel de wind buiten en zijn heerlijk warm. Vind dat ik er wel iets minder grip mee heb, maar ik rij dan wel altijd met rijbroek met leren zitvlak.
Ze passen ook prima over m'n laarzen heen, blijven die ook lekker schoon!

Ik heb ze trouwens uit engeland gehaald, was 55 euro kwijt, daar hebben ze ook de extra lange variant!
http://www.alliedwestminster.com/shopframes/ op zondag besteld en woensdag binnen

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 16:27

Bedankt voor alle reacties. Ik heb vrijdag bij Agradi de Kitt chaps besteld. Ben benieuwd!

@Manon: Wel balen dat ik je berichtje nu net pas krijg ;) Ik heb lange benen en wist niet dat er ook nog een lange variant was! Even afwachten hoe de chaps vallen die van de week binnen komen, anders zou ik eventueel nog die extra lange kunnen bestellen.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:09

Ik vind leer echt superfijn! Heb geen ervaring met chaps, alleen met laarzen maar leer is wel lekker :D

xDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:16

Leren chaps zitten echt heerlijk en waterdicht.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:24

De lange chaps van Kitt hebben naden. Ze kunnen daardoor niet geheel waterdicht zijn: als het regent, komt het door de naden heen. Net als bij dekens: een doorgestikte deken kan geen regendeken zijn.

Maar... het is neopreen en het werkt als een surfpak. Je rijbroek wordt wel vochtig, maar absoluut niet koud.

Tip: trek de chaps dus ook pas uit als je binnen bent, anders worden je benen alsnog koud. Zolang je ze aanhoudt blijven je benen heerlijk warm.

Veel plezier ermee iig, ik ben al jarenlang een tevreden gebruiker! :j

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 19:52

Ik heb ze zojuist binnengekregen: te klein! Zowel in de lengte als in beenomvang. Echt ontzettend balen! Misschien dat ik ze toch nog ga bestellen op die engelse site. Eerst even die beenlengtes vergelijken..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:56

Welke broekmaat heb je?

Ik heb 40 en voor mij is L prima. Ik kán een M aan, maar alleen op de grond. Op het paard moet-ie meerekken en dan is M net te krap.

Overigens is de beenlengte van de effen kleuren (zwart en bruin) iets langer dan die van de tweekleurige.

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 19:58

Ik had een effen M besteld. Ik heb normaal maat 36/38. Ik kwam zo'n 15 cm lengte tekort :=

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:00

Oei, dan vraag ik me af of je het met een L wél gaat redden... Ik heb een effen zwarte maat L, ik wil wel even opmeten langs de rits?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:01

Ik heb ook de Kitt chaps en heb maat L, die is eigenlijk te ruim bij de benen, maar qua lengte is ie prima :j
Hij is lekker warm en redelijk waterdicht. Doordat ie wat te ruim is vormen er wel plooien in mijn knieholtes, dat is wel jammer want dat zit niet altijd even lekker. Ik heb de bruine, dus ook effen kleurtje.

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 20:09

Karin schreef:
Oei, dan vraag ik me af of je het met een L wél gaat redden... Ik heb een effen zwarte maat L, ik wil wel even opmeten langs de rits?

Als je dat zou willen doen, zou super zijn! Ook graag qua been omvang boven aan ;) Ik dacht dat ik behoorlijk slanke benen had, maar voel me nu echt een kamerolifant :=

Op die engelse site kun je ook lengtematen kopen, dus misschien dat ik die wel pas ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:16

De rits is 77 cm lang, dat is ook de totale beenlengte.

Op het breedste punt (begin van de rits) is de chap 55 cm breed. Als ik 'm aantrek rekt-ie op naar 60 cm.

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 20:17

Super thanks! Ik ga t straks even vergelijken met degene die ik nu hier heb liggen :)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:14

manonutjuh schreef:
Ik heb ook die van kitt. Bevallen prima! heb er nog niet mee in de regen gereden. Ze houden in ieder geval wel de wind buiten en zijn heerlijk warm. Vind dat ik er wel iets minder grip mee heb, maar ik rij dan wel altijd met rijbroek met leren zitvlak.
Ze passen ook prima over m'n laarzen heen, blijven die ook lekker schoon!

Ik heb ze trouwens uit engeland gehaald, was 55 euro kwijt, daar hebben ze ook de extra lange variant!
http://www.alliedwestminster.com/shopframes/ op zondag besteld en woensdag binnen

heb ze eergister middag besteld, en ze zijn NU AL binnen! een paar extra lange Kitt chaps. weet je hoe fijn! :) superservice dus, uit Engeland.

stalknecht15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:49

ik zit er ook over te denken lange chaps te kopen, alleen dan van leer. is vooral ook handig omdat ik dan na het uitmesten alleen maar die chaps aan hoef te trekken.. en natuurlijk waterdicht!! ik weet alleen niet zo goed waar ik ze kan kopen.. hebben jullie tips??

gr.

Bamm__Bamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:55

ik heb ze van leer en van kunstof.
de leren geven met zweten wat af en de ander lubberen een beetje na veel gebruik.
toch zou ik niet zonder meer willen.
laarzen vind ik maar niets.
zweetvoeten of koude tenen.