Het zit zo, 1 jaar geleden heb ik mijn fjord Demi met heel veel tranen terugverkocht aan de oude eigenares. Dit omdat ik helemaal met mezelf in de knoop zat omdat mijn vader was overleden, Ik had Demi van hem gekregen en vond het dus heel moeilijk maar er zat niks anders op. Ook viel mijn goedkope stalling weg en was er alleen nog plek op een peperdure pensionstalling. Na 1 jaar begon het paardrijden bij mij toch weer te kriebelen en heb ik Eowyn gekocht. Een vriendin van mij is op zichzelf gaan wonen in een boerderijtje met land erbij dat was dus blijvend en daar mocht ik goedkoop staan. Nou dat ging allemaal prima ik heb Eowyn weggebracht om te laten beleren en heb allemaal leuke plannen met haar. Krijg ik vorige week een mailtje dat Demi weer te koop staat wegens tijd en geldgebrek.. of ik haar weer terug wil nemen. Nou was ik stapelgek op dat paardje en ik kreeg meteen tranen in m'n ogen bij dat nieuws omdat ik niet wil dat ze weer ergens anders heen moet waar ik er geen kijk meer op heb. Maarja 2 paarden is gewoon ontzettend duur, en Eowyn verkopen wil ik zeker niet. Nou wil een vriendin van me Demi of Eowyn wel leasen zodat zei de kosten van 1 paard geheel opzich neemt. Lijkt jullie dit een goed idee? Want wat als zei er nou mee stopt zit ik met 2 paarden.. Dan kan ik 1 van de 2 weer verkopen.. hebben jullie misschien een beter plan?
Traber
Geplaatst: 28-11-09 12:00
Moeilijk.Ik heb voor hetzelfde dilemma gestaan,maar gekozen voor het paardje wat er voor in de plaats was gekomen. Het is gewoon je gevoel erover.Je had gedacht dat ze daar zou blijven,en dan was het goed. En nu komt ze dus wel te koop. Als ik jou was,en je kunt de kosten van 2 beslist niet dragen,dan zou ik het niet doen. Je zegt hetzelf al;wat als ze er mee stopt,dan draai jij voor 2 op,kun je niet betalen,en dan zit je nogmaals met zo'n rot-afscheid. Gewoon hopen dat je vorige paardje een leuk baasje krijgt joh.
ik vind het moeilijk, ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn paard weer te koop staat en straks van baas naar baas gaat.. maar aan de andere kant, zit je er ook mee dat twee paarden lastig wordt. Of het leasen een goed idee is weet ik niet, maar ik denk dat ik de gok zou wagen. Mocht ik later toch met twee paarden zitten, kan ik dan altijd verder kijken..
Apostrof
Geplaatst: 28-11-09 19:18
Je kan Demi ook terugnemen en zelf verkopen. Dan weet je bij wie ze terechtkomt...
Ja,maar dan verhuist ze ook weer van huis naar huis..Dat lijkt me eigenlijk geen optie.
Apostrof
Geplaatst: 28-11-09 21:31
mootjah schreef:
Ja,maar dan verhuist ze ook weer van huis naar huis..Dat lijkt me eigenlijk geen optie.
1x naar jou en daarna naar een vast adres?
Ragdollcat
Geplaatst: 28-11-09 21:37
Of je koopt het terug en zoekt zelf een leuk baasje ervoor en tot die tijd lease je 1 van deze 2 aan je vriendin, tot het verkocht is, en kan je ook bekijken welke van de twee je liever houdt, en welke van de 2 je verkoopt.
Zo heb je er zicht op naar wie het is verkocht en heb je zelf te bepalen of die persoon goed genoeg is voor je paard.
Dan is er geen risico dat je in de toekomst mogelijk met de kosten zit voor 2 paarden.
amigootje
Geplaatst: 28-11-09 23:44
Wat zegt je gevoel ? Ik denk kopen als ik zo lees, dan moet je het gewoon doen !!
friesiszwart
Geplaatst: 29-11-09 10:11
Op dit moment zou ik jou geval denk ik voor de optie gaan terugkopen met leaser. Echter wel met afspraken naar de Leaser toe van minimaal zolang of minimaal voor beeindigen een bepaalde periode aan voorafgaand opzeggen zodat je op zoek kunt gaan naar een oplossing.
opisop_shop
Geplaatst: 29-11-09 10:16
Ik zou het niet eerlijk vinden om de pony terug te nemen en te verleasen aan een vriendin met als doel weer te verkopen. Dan gebruik je haar dus alleen maar om de tijd financieel te overbruggen, niet zo netjes dus
Ik zou vragen aan de huidige eigenaar of ze je het adres willen geven van de nieuwe eigenaar, dan verlies je haar niet uit het oog. Ik maak nergens uit op dat je haar in dat hele jaar bezocht hebt, dus dan maakt het toch ook niet zoveel uit waar ze staat, zolang je weet dat het goed met haar gaat?
Als je een paard hebt verkocht wegens o.a financien, kun je het beste niet het dier terugkopen en daarmee problemen op de hals halen. Een leaser is er niet voor eeuwig en dan zit je. Bovendien kan het gevoel nu ook wel anders zijn, in gedachten heb je een beeld van haar, dat na een jaar bij de huidige eigenaar te zijn geweest wel weer een heel ander paardje zijn geworden.
Als je geen twee paarden helemaal zelf kunt onderhouden, moet je geen twee paarden willen/kopen/hebben.
Bij jou hangt er natuurlijk emotie aan, maar ik zou even van mijn hart een steen maken dan. Jij hebt een leuk paardje en Demi krijgt vast ook wel een goede thuis.
zou er niet jouwn probleem van maken. je hebt haar vorig verkocht en toen afscheid van genomen en je bent nu toch blij met je nieuwe paardje?
zou het mooi zo laten en hopen dat je wel contact kunt houden met de nieuwe eigenaar
emil01
Geplaatst: 29-11-09 20:38
Emoties en geld, past niet zo goed bij elkaar vaak. Je hebt al afscheid genomen van je vorige paardje en bedenk dat goede, leuke, lieve paarden ook echt weer een goede nieuwe eigenaar krijgen. Geniet van je nieuwe paardje en ga je zelf niet in de schulden steken met 2 paarden, want dan moet je ze misschien uiteindelijk wel allebei verkopen.