Het lijkt mij dat als je je zakken voer per pallet laat komen dat je dan goegkoper uit moet zijn dan wanneer je losse zakken koopt. Toch merk ik dat ik nu maar 30 cent per zak goedkoper uit ben. Dat scheelt dus bijna niets; 10-15 euro per pallet ofzo. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee, zjn jullie wel een stuk goedkoper uit? Ik zit me namelijk af te vragen of ik niet van leverancier moet switchen..
Per pallet is meestal wel iets goedkoper, maar als je gaat rekenen is het bijna de moeite niet waard. Ik ben ook bij diverse leveranciers geweest, maar de prijzen liggen redelijk gelijk.
vaak is een palet op het einde vand e rit niet zoveel goedkoper, omdat ze een palet leveren en losse zakken ga je meestal zelf halen. Ik denk ook dat het uitmaakt om de hoeveel tijd je een palet afneemt. Vorig jaar betaalde ik voor een zak Gerstemix van Mijten 9.80 en kennisen haddene en pallet besteld en betaalden ongeveer 9.20/zak, maar een kleinschalige pensionhoudster uit de buurt betaalde haar zakken slechts 8.20/zak, mar zij nam wel meerdere paletten/maand af
Ik voer nu haven reform kruiden muesli, die is richting de 15 euro per zak, dus dan is 30 ct eraf in verhouding nog minder dan die 60 ct bij jou.
Aukelizzy
Geplaatst: 27-11-09 17:42
Het grote voordeel van een pallet voer is voor mij dat de foerage handelaar het dan komt brengen (en ik per zak wat goedkoper uit ben). Hoeven we niet te slepen want hij zet het keurig in de schuur .
ikke
Geplaatst: 27-11-09 18:47
Als ik een meter kabel koop, kost mij dat 0,60 euro. Wanneer jij een meter kabel koopt, kost je dat 1,10 euro. Waarom? Wel heel simpel, ik bestel bij de groothandel. Het maakt namelijk niet zoveel uit; wanneer ik 1000mtr koop, kost me dat 600 euro, daar zit het prijsverschil niet.
Het prijsverschil wat jij zoekt, zit al in de marges van je leverancier. Wil je echt goedkoper, dan zul je rechtstreeks bij de fabrikant moeten zijn en die komt alleen als jij een zekere basishoeveelheid afneemt op regelmatige basis (wat jouw leverancier dus doet).
friesiszwart
Geplaatst: 29-11-09 10:14
Let er wel op dat als er een pallet gebracht wordt dat je geen voerplek voor muizen en ander ongedierte aanleg. Zo'n papieren zak is natuurlijk snel kapot. Ook moet je ervoor zorgen dat je het droog op kan slaan.
Wij bestellen een big box (750 kg). Deze kost rond de €250,- en is ook afhankelijk van de prijzen van grondstoffen. Via agrarische unie scheelt het zoveel niet van big box of zak. Maar bij de ruitersportzaak in de buurt zit zo'n 2,- verschil per 25 kg. Nou reken maar uit! En dan wordt de big box nog thuis gebracht ook!