Mijn Andalusier X Lusitano schimmel scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

estelle3333

Mijn Andalusier X Lusitano schimmel scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 23:09

Zou ik mijn schimmel scheren of niet? Hij heeft wel een heel dikke vacht, maar ziet hij dan nog wel mooi uit? *D Hij is niet helemaal wit, heeft best veel grijs op zijn vacht en heeft grijze appeltjes. :+
Alvast Bedankt!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:10

Het gaat toch om de functionaliteit niet of het er mooi uit ziet of niet?
Volgens mij wordt de kleur ook niet lelijk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:22

Mijn witte Lusitano-merrie heeft op dit moment ook een enorm dikke vacht en zweet flink daardoor en droogt slecht.
Ik wilde het eigenlijk liever niet, maar in principe gaat ze zondag toch geschoren worden, dat is een stuk praktischer en voor haar ook een stuk fijner.

Ik heb haar al 2x eerder laten scheren en ze wordt er eerder veel mooier en schoner van dan lelijker!

petitparis

Re: Mijn Andalusier X Lusitano schimmel scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:18

Als je om het uitzicht wil gaan scheren vind ik dit een foute reden, er is volgens mij niets zo leuk voor een paard dan gewoon in z'n wintervachtje binnen en buiten te kunnen. Wanneer een paard echter hinde rondervind van z'n wintervacht (zweten op stal, snel oververhit tijdens het rijden en bijgevolg moeilijk droog te stappen) dan kan scheren een goede oplossing zijn

catalyst1

Re: Mijn Andalusier X Lusitano schimmel scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:45

schimmels worden over het algemeen juist mooier van scheren.Maar je moet inderdaad kijken of het nuttig is,dan of hij erg nat is na het rijden en ook lang nat blijft,dan zou ik zeker scheren.

estelle3333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 20:06

Ik scheer hem niet alleen, omdat hij dan misschien mooier wordt, maar omdat hij een veel te dikke vacht heeft en erg zweet etc.
Dus jullie zeggen dat hij er dan wel nog mooi uitziet? :D
Gelukkig ;)
Bedankt!