Hallo. Aangezien in zaterdag graag naar Burgum wil gaan.Zou ik graag willen weten hoeveel springruiters er in 1uur rijden.
Want ik kan pas vanaf 4 van huis,dan ben ik rond een uur of 4:30 daar.
Alleen ik ben niet zo'n goede inschatter-
Ze beginnen om 1uur aan de M. Ze moeten een klassiek en jachtparcours springen.
Er zijn 45 ruiters die meerijden.
Daarna gaan ze meteen door met het Z springen,ook klassiek en jacht.
Daar rijden 47 ruiters.
En als laatst is de ZZ , ook klassiek en jacht. Met 28 ruiters.
Maar er staan nergens tijden. Als iemand mij zou kunnen vertellen hoeveel ruiters er ongeveer in 1uur gaan.Alvast heel erg bedankt!
En sorry als het hier verkeert staat.
Romantico
Geplaatst: 26-11-09 19:31
Volgens mij rijden er 25 in een uur. Er is mij geleerd dat 1 rondje ongeveer 2minuten en een beetje duurt. En dan inderdaad wel klassiek met barrage achteraf.
Laatst bijgewerkt door Romantico op 26-11-09 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt
M_Vainqueur
Geplaatst: 26-11-09 19:32
Ligt aan de organisatie, maar vaak is een klassiek parcours met barage 25 per uur(gemiddeld) en een jacht ruim 30? dat weet ik niet precies.
BYS
Geplaatst: 26-11-09 19:33
ze hebben mij altijd gezegd dat het ongeveer 2 minuten per combinatie is, en tot nu toe heeft het wel altijd ongeveer geklopt hoor dus dat zijn er dan +/- 30 per uur
Ik neem ook altijd 2 min. per combinatie...heb nog nooit verkeerd gezeten volgens mij!
gomir
Geplaatst: 07-12-09 00:22
Maar ze moeten ook steeds het parcours ombouwen en verkennen ed, die tijd moet je ook meetellen. Rijden er in het M 2 x 45 ruiters of is dat klassiek en jacht al bij elkaar opgeteld? Als het 2 x ongeveer 45 is schat ik in dat je het Z en ZZ nog kunt zien als je om 4.30 uur aankomt. Je zal misschien net de eerste 10 starts van het klassiek Z missen, maar het grootste deel van de rubriek kun je dan wel zien
Heel verschillend, bij de ene wedstrijd gaan er maar 20 in het uur terwijl bij de andere wedstrijd ze er makkelijk 30 in het uur starten. Ik zou uitgaan van 30 in het uur dan ben je in ieder geval op tijd.