Regenjas? Welke is goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frats

Regenjas? Welke is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 08:52

Ik ben al een tijdje opzoek naar regenkleding.

Tijdens het draven ga ik steeds op de achterkant zitten. Met het gevolg dat hij aan de voorkant wordt aangetrokken en ik dus gekeeld wordt. Ik denk dat ie te klein is. Ook kan ik hem niet over bv een winterjas aan trekken. Het merk is Elt Paris maat S wie interesse heeft mag heb kopen.

Maar goed ik word nu nog nat. Rainlegs lijkt mijn niet zo handig. Ik zoek dus echt een regenjas. Wie heeft er tips?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:35

Ik heb een SUPER GAVE!! SusanW heeft hem al een tijdje en zweert erbij, dus toen heb ik hem ook gekocht gezien wij rijden door weer en wind ;) En regen dus :D

Hij komt wel uit Duitsland.
http://www.loesdau.de/websale7/Regenman ... 4%2fmd5%7d

Hij kan aan alle kanten helemaal los geklipt worden waardoor ie dus over je zadel en paard heen valt. Je kan hem ook weer strak maken door de drukkers weer vast te maken.
Er zitten klittebanden aan de binnen kant die om je kuit heen gaan waardoor hij iet terug waait op paard.
Mega veel zakken! :wow: Waarvan eentje zegmaar in de rits dus dat je niet je jas open hoeft te doen om erbij te kunnen.
Achterop zit een reflecterende flap die je naar beneden kan doen waar RIDER in fel reflecterend geel op staat.
Natuurlijk een capouchon in de kraag :j
Oh, en voering met elastiek in de armen zodat wind/regen niet naar binnen waait.

Al met al een SUPER jas!

lollypopluna

Re: Regenjas? Welke is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:51

Ik ben benieuwd want ik ben er ook naar opzoek.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 20:57

Ziet er mooi uit op de foto's. Ik zoek eigenlijk meer iets om mijn winterjas te doen. Gewoon regenpakken stof zoals ik vroeger had om naar school te fietsen alleen dan voor op het paard. Ik wil de jas niet vooraf al aan moeten doen. Hij moet ook makkelijk mee te nemen zijn. Iemand ervaring met zo'n poncho?

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:00

Poncho lijkt me niet ideaal op een paard, omdat het natuurlijk los blijft hangen/zitten. Kan je niet gewoon twee touwtjes aan je zadel maken? Dan kan je daaraan een gewone "fiets"regenjas aan vastmaken en meenemen :)

xxCyntxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:03

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:11

Mariekkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:49

Ik heb een Drizabone regenjas, besteld in Australie. Is van oilskin, geen wax, dus geen nare luchtjes en hij weegt praktisch niets.
Hij valt over m'n benen en achter over je zadel. Ik wordt iig erg gelukkig van deze jas en hij heeft de ergste regenbuien doorstaan.

Afbeelding

esselte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:48

hey, ik gebruik lekker een gewone winterjas met kap dat ook warendicht is met een warme pull onder.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:49

Ik heb een Kingsland, wat een geweldig ding :D

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:00

Agu? wind en waterdichg

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:03

@ Mariek
Wow die is echt gaaf zeg!!
Ik leen vaak een witte origineel met de handgemaakt in engeland inclusief burberry patroontje aan de binnen kant! hihi :=

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:04

Jeddah schreef:
Ik heb een SUPER GAVE!! SusanW heeft hem al een tijdje en zweert erbij, dus toen heb ik hem ook gekocht gezien wij rijden door weer en wind ;) En regen dus :D

Hij komt wel uit Duitsland.
http://www.loesdau.de/websale7/Regenman ... 4%2fmd5%7d

Hij kan aan alle kanten helemaal los geklipt worden waardoor ie dus over je zadel en paard heen valt. Je kan hem ook weer strak maken door de drukkers weer vast te maken.
Er zitten klittebanden aan de binnen kant die om je kuit heen gaan waardoor hij iet terug waait op paard.
Mega veel zakken! :wow: Waarvan eentje zegmaar in de rits dus dat je niet je jas open hoeft te doen om erbij te kunnen.
Achterop zit een reflecterende flap die je naar beneden kan doen waar RIDER in fel reflecterend geel op staat.
Natuurlijk een capouchon in de kraag :j
Oh, en voering met elastiek in de armen zodat wind/regen niet naar binnen waait.

Al met al een SUPER jas!

Blijft zo'n jas een beetje goed zitten als je gaat draven of galopperen?

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:09

Mariekkk schreef:
Ik heb een Drizabone regenjas, besteld in Australie. Is van oilskin, geen wax, dus geen nare luchtjes en hij weegt praktisch niets.
Hij valt over m'n benen en achter over je zadel. Ik wordt iig erg gelukkig van deze jas en hij heeft de ergste regenbuien doorstaan.

Afbeelding

Hoe is deze jas met draf/galop? Blijf ie goed zitten en heb je er geen last van? Welk materiaal heb jij? Ik zat net even op hun site te kijken en zag dat er verschillende uitvoeringen zijn :)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:28

Ik heb er nog niet mee gereden :o Maar SusanW heeft zelfs heel de TREC wedstrijd ermee gereden! En dus ook gedraafd en gegalopeerd :j
Afbeelding

Afbeelding

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:21

Jep, hij blijft súper zitten in draf en helemaal in galop! Op bovenstaande foto's zaten er ook nog flinke zadeltassen onder, die dus ook mooi droog bleven! ;) Maar heb je er niks onder dan blijft alles écht super op zijn plaats.

Ik noem hem mijn wonderjas :D En echt, ook Jeddah werd niet goed van mijn gezeur over die jas :+ maar nu ze hem zelf heeft, snapt ze het ;)

Hij weegt overigens niets en is van stof. Hij ademt zo goed dat je het er nooit heet onder krijgt, wat ik persoonlijk wel heb met bijv. die fietsregenkleding. Daar word alles altijd klam/nat onder. Onder deze dus niet. En hij is wijd genoeg om een dikke jas onder te dragen in de winter en zomers doe ik hem gewoon over een t-shirtje. Doordat hij dan lekker wijd zit, blijf je ook koel 8-)

En ik neem hem vaak mee op een rolletje achter op mijn zadel. Ik heb van die veters aan het zadel, waar ik hem dan mee vast bind.

Nou ja, je begrijpt: een echte wonderjas dus :+

Mariekkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:40

em_papillon schreef:
@ Mariek
Wow die is echt gaaf zeg!!
Ik leen vaak een witte origineel met de handgemaakt in engeland inclusief burberry patroontje aan de binnen kant! hihi :=

Dank je, ben er super blij mee ;)

roadracer schreef:
Hoe is deze jas met draf/galop? Blijf ie goed zitten en heb je er geen last van? Welk materiaal heb jij? Ik zat net even op hun site te kijken en zag dat er verschillende uitvoeringen zijn

Hij blijft super zitten. Heb van de zomer flinke ritten in de regen begeleid over de heide... En ik moet zeggen, geen probleem!
Ik heb de Lightweight Oilskin... Die weegt minder (minder zwaar om te dragen) en kan ik ook 's zomers aan! Bovendien is ie tot een klein rolletje 'stof' op te rollen en kan je 'm ook makkelijk achter je zadel in zo'n banaantas stoppen.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 08:49

Drizabone Lightweight Oilskin is die van de foto?