geen vosse merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yasmin1

geen vosse merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 23:15

Hoi iedereen,

Ik heb geen idee waar ik dit topic zou moeten plaatsen, dus sorry als het helemaal verkeerd staat.
Van velen krijg ik de opmerking dat een vos af te raden is om te kopen, zeker een vosse merrie!
Misschien een fabeltje...of schuilt er waarheid achter?
Ik vraag het me al een tijdje af :+ ...

Alvast bedankt voor jullie reactie :o

floor44

Re: geen vosse merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:16

Aan elke vos zit een steekje los! haha! lijkt me een mooi fabeltje. Wellicht zijn er een aantal vos hengsten die regelmatig moeilijke paarden geven?

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:17

Nou ben benieuwd haha! :P Ben hartstikke blij met mijn vosse merrie! :D

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:18

Ik heb dat ook vaker gehoord, maar of het waar is......geen idee :n
Ik heb zelf een vosruin en heb daar totaal geen moeite mee.

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 23:18

floor44 schreef:
Aan elke vos zit een steekje los! haha! lijkt me een mooi fabeltje. Wellicht zijn er een aantal vos hengsten die regelmatig moeilijke paarden geven?

aha dat zou best kunnen...maar een fabeltje dus hehe dan weet ik het zeker, bedankt :D !

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:36

Nu je het zegt...Ik heb het idd ook vaker gehoort, maar het altijd met een korreltje zout genomen.
Nu ik je topic zo lees ben ik er eens over na gaan denken, maar het klopt volgens mij wel aardig, tenminste de paarden die ik gezien heb dan! De vosjes zijn vaak wat moeilijker. Was me eigenlijk nooit zo opgevallen, maar kan zo al 5 'moeilijke' vosjes opnoemen waarvan 4 echt proffesionele hulp nodig hadden/hebben.
Zit me nu ook even te bedenken of ik weleens andere kleuren tegen ben gekomen die extreem moeilijk of proffecionele hulp nodig hadden...
Heel toevallig misschien hoor, maar weet verder geen paarden

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:37

ik vind vosse paarden zo ie zo leuk, zelf rij ik ook altijd op een vosse merrie. was vroeger wel wat pitterger vond dat altijd wel leuk

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:39

Ik heb het ook vaker gehoord, heb ook wel vaak een lastige vos merrie meegemaakt, maar lang niet allemaal. Wel zijn het wat moeilijker te verkopen paarden, misschien mede door dit fabeltje?? Het is echt een fabel, dat geloof ik ;) Dus als je een paard gaat kopen, lekker gaan kijken, rijden en zelf beoordelen :D

_debke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:39

ik heb een vos ruintje gehad..
heb nog nooit zo'n lief en eerlijk paardje gehad...

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:41

volgens mij is vos niet zo'n favo kleur in het algemeen. Maar een goed paard heeft geen kleur zeg ik altijd maar.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:43

Vos is prachtig en mijn vos merrie is idd niet makkelijk, maar wel geweldig!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:43

~hahahaha dat moet ik mijn moeder eens vertellen, die heeft al ruim 7 jaar een vos merrie. Rare verhalen over deze merrie gehoord van mensen.. dat ze niet te vertrouwen was. Maar toch is mijn moeder met de merrie een leuk stel. Ze is op haar 54e begonnen. En kan nog steeds geen B proef rijden. Maar ze is wel redelijk braaf. Buiten niet te vertrouwen (moeders een ongeluk mee gehad), daar heb je als ruiter weinig meer te vertellen. Als ze fris is, maak je ook weinig indruk als ruiter zijnde. Maar dat was het wel. Geen buitenritjes meer en langzaam dekens verwijderen. Denk niet dat het aan de kleur ligt.

Denk dat het een beetje een raar verhaaltje is. Net zoals het 'boze oog' daar geloof ik ook niet zo in.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 23-11-09 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:44

heb een vos merrie, ook nog eens een Jazz.
Wel één met gebruiksaanwijzing, maar ik reed haar al 5 jaar voor ik haar zelf kocht. Dus ik wist wat ik er aan had.

Heb vroeger ook eens een vosmerrie gereden, daar stap ik voor geen goud meer op.

Ik heb ook wel eens van die fabel gehoord, maar ja. Net zoveel donkere paarden die moeilijk zijn als vossen

tessie1985

ik heb een vos ruin, het is een super lief dier
hiervoor heb ik een vosmerrie gehad ook een fijn paard
door een rugblessure begon zei met rodeo maar ik denk dat elk paard dat wel doet die pijn probeert aan te geven, aan haar karakter lag het niet ze was erg betrouwbaar

lailapri

hoorde laatst dan vossen lui zijn. Heb opzich wel allemaal vossen gehad die liever niet aan het echte werk begonnen :P

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:47

hihi ik heb ook een vosbonte telt dat ook mee? hij is 1,5 jaar maar ook super lief

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:48

lailapri schreef:
hoorde laatst dan vossen lui zijn. Heb opzich wel allemaal vossen gehad die liever niet aan het echte werk begonnen :P

ja idd.. moeders paard is ook lui. Achterhand eronder? actief rijden? vergeet het maar! been geven, mep met de zweep? maakt geen indruk!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:49

Jip is verre van lui!

Pluttersput

Ik heb een vosse merrie die ik rijd en waar ik mee men. Ze is wat overdreven en lomp, maar dat is omdat ze nooit echt regels heeft gehad. Daar zijn we nu mee bezig, en dat gaat heel erg goed. Ze past zich snel aan, en let goed op. Ik zou niet anders willen ;)
Mijn merrie is overigens niet lui, maar juist totaal het tegenovergestelde.

spekkiejnfu

Ik weet niet waar ze die onzin vandaan halen? Ik heb ook een vosmerrie, een ontzettend lief ding, maar ook heel eigenwijs. Maar daar is toch helemaal niks mis mee? Een zwarte kan net zo eigenwijs zijn, het ligt gewoon meer aan het bloed denk ik :j

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:52

Mijn vosse ruin heeft het lief zijn uitgevonden. Aan het karakter ligt het bij hem niet! :D

Inderdaad geloof ik dat vossen niet zo goed in de markt liggen, maar volgens mij maakt het in moeilijk/makkelijk niks uit. volgens mij zijn er net zoveel 'moeilijke' vossen als bruinen/schimmels/zwarten.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:56

De vos waar wij mee mennen is alles behalve lui. Die kan ook absoluut niet goed stilstaan en suffen. Die is wel een beetje gek soms. De ene keer is een hoogwerker dood eng de keer daarna is er niks aan de hand en de keer daar na is hij weer eng. Gek beest :+ . Nu ik er zo bij na denk kan de andere vos ook niet tegen stilstaan, ze willen hem beleren voor de wagen maar hij wil niet lang genoeg stil staan om ingespannen te worden :Y) .

Met rijden zijn het volgens mij juist de makkelijkste paarden van stal, dus wat dat betreft je weet het nooit.

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:56

Voor mij gaat dit 'fabeltje' absoluut niet op! :D
Ik heb een vosse merrie gehad, een D pony, was in het begin geen makkelijke maar dat kwam omdat ze mishandeld was. Toen ik eenmaal haar vertrouwen had gewonnen was het het echt een moordpony! :+:
Ik heb ook nog een hele grote vosse merrie gereden en dat was echt zo'n ontzettend braaf paard. Werkwellig en je kon er alles mee,zonder zadel rijden, springen,bossen noem maar op.
Nu heb ik een vosse ruin en dat is ook echt een heel lief&leuk paard. Heeft een bijzonder lief karakter op stal en in de omgeving, zal never nooit bijten/trappen e.d. Met rijden is hij ontzettend werkwillig en ook zeker niet lui. Zit met rijden wel wat pit in.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:59

floor44 schreef:

Toevallig bij die van mij wel ja :')

Maar zonder gekheid, heb het ookal zo vaak gehoord, maar zou niet weten waarom mensen het 'afraden'
Ik heb dus een vos-merrie. En het is er 1 met een hartje van goud!Op haar duivelshoorntjes na

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 00:13

lui is wat anders als heet. Heet kan ook lopperig zijn en mijn vosjes zijn ook behoorlijk heet, maar moet er echt gewerkt worden, dan ineens werken beenhulpen niet meer :P of ze gaan bokken en rennen.