ik ben op zoek naar de juiste dekenmaat voor mijn paard hij is 1.67 groot maar het is er eentje van het smalle type
welke dekenmaat raden jullie mij aan? ik was aant deken aan 185 of 195 maar weet het echt niet goed heb schrik dat als ik een 185 neem ie te kort gaat zijn aan zijn rug en als ik een 195 hij de breed gaat zijn aan zijn borst
help...!
Nouvel
Geplaatst: 23-11-09 14:52
ik denk 195 met die stokmaat, anders wordt 'ie te kort...
moet je even goed naar de modellen en merken kijken, pasvorm verschilt nogal...
kunnen passen is het mooiste!
bellehorses
Geplaatst: 23-11-09 14:53
Ik heb hetzelfde probleem met mijn pony, qua lengte kan ze een 175 op maar omdat ze zo smal is kies ik er toch voor om haar een 165 op te doen misschien 5 cm van haar kont staat nu niet onder het deken maar voor sluit het wel goed aan.
Als ik jou was zou ik toch voor een 185 gaan, dan zitten ze voor goed en dat vind ik belangrijker dan dat ie helemaal over de kont valt ook voor je paard zal dit beter zitten.
ik denk dat je alleen maar kan passen, want het hangt ook af van het merk en model van deken. Mijn vriendin had voor haar 7-jarige BWP ruin van 1.68 vorig jaar allemaal 185 dekens en dit jaar zijn die allemaal te klein. Ze heeft zelfs een 215 moeten bestellen omdat de 205 niet dicht ging aan de borst. Qua ruglengte is het deken dus wel 20 cm te lang...