Paard bijt dekens kapot van andere paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Paard bijt dekens kapot van andere paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 20:50

Ik heb dus een groot probleem, word er helemaal gek van. Mijn kwpn merrie en tinkermerrie staan de hele dag, en vaak ook s'nachts samen in de bak of paddock. De kwpn merrie is dominant over de tinker en nogal een bitch. Zodra de tinker maar naar haar eten kijkt dan valt de kwpn de tinker aan. Vaak jaagt ze haar nog even de bak door ook. De tinker gedraagd zich helemaal niet dominant en rent dan ook snel weg. Het probleem is dus dat de kwpn nogal eens haar tanden in de tinker zet. In de zomer had de tinker al vaak bijtwonden door de kwpn, maar nu sneuvelen dus mijn dekens. Vooral omdat de kwpn bijt, de tinker rent weg, en de deken scheurt dus. Zo zijn er dus al 3 deken helemaal aan gort gescheurd. Ze moet met een deken staan, anders komt ze nog dikker in haar vacht, bovendien wil ik haar binnenkort scheren.
Ik wil niet een hele dure deken gaan kopen om te kijken of die het wel houd. Ik heb nu een canvas deken gekocht, om te kijken of die wel stevig genoeg is. Die ga ik ook insprayen met cribbox, maar ik ben bang dat dat niet gaat werken.
Volgende week komt mijn hengst weer thuis, die is dominant over de kwpn en de tinker weer over de hengst. Ik hoop dat het dan al minder word.
Wie heeft er tips, bv voor een hele stevige deken.

hyawatta

Re: Paard bijt dekens kapot van andere paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:55

Misschien een optie om ze apart te zetten? desnoods naast elkaar?

Duur geintje zo als je er al 3 kapot hebt.

En anders hoop ik voor je dat het over is als de hengst erbij komt, maar hengst en merrie samen?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:26

Waarom smeer je er geen ´´spul´´ op. Dit heb je ook speciaal voor stalbandages! Makkelijk afwasbaar volgens mij en dan smeer je het gewoon op de plekken waar het andere paard aan het deken zit!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 21:27

Apart zetten is geen optie, ik heb maar 2 droge plekken, en 6 paarden, dus er moeten groepjes blijven. De merrie's zijn al drachtig van de hengst en ze staan al 3 jaar samen, hij staat nu al een tijd in Duitsland in training.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 21:28

Het andere paard knabbelt niet aan de deken, ze bijt met haar tanden in de deken van het andere paard. Ik denk dus niet dat ze het vieze spul dan proeft

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:14

En paarden wisselen van de groepen ook geen optie?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:17

Ik lees even mee.
Paarden hier staan in een groep van 5 speelse ruinen.
Waarvan er 1 de godganse dag aan de staartflap etc loopt te trekken..
Hij is ook de enigste die zijn eigen deken wel heel houdt.

Heb al 1 of ander spulletje gehad, om er op te spuite,maar dat werkt niet..
Wat kun je er op smeren/spuiten zonder dat de waterdichtheid er aan gaat?

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:25

Lubberslieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:36

hej
ik had dat probleem ook, ik heb gewoond e deken ingespoten met dat anti veulenbijt, en antistal bijt. Het vlekt niet en werkt geweldig,.
Het stinkt en naja net als bytex voor het nagelbijten bij mensen.
Ook heb ik er natuurazijn over gegooit, dit werkt wat minder lang en vlekt een beetje maar is stukken goedkoper.

als de paarden het een paar keer geproeft hebben blijven ze er erg lang vanaf